Senaste nytt

Sandhamn - hur många dagar?

mha321

Medlem
Tack för Era svar, 3 nätter känns rimligt [vi är två vuxna, en ungdom och ett barn]. Tanken är att kombinera detta med typ 5-6 dagar i Stockholm.

Jag tänker lite att Sandhamn är som Marstrand?
Det är inte en helt fel liknelse.

Håller med andra om att det inte finns jättemycket att göra på själva sandön. Och det är ofta överfullt med folk även innan alla är fast hemma i Sverige..

Om intresse finns för det kan det ju däremot vara en bra bas för tex kajakutflykt. Men det kan ju vara lite svårt beroende på ålder på barn.

En annan variant kan ju vara att kombinera med något annat i skärgården - tex 2 dagar på sandhamn och sedan 1 på möja. Två helt olika upplevelser av skärgården.
 

gdaily

Medlem
Det finns massvis med andra öar att upptäcka med, jag funderade själv på något liknande i somras men hittade inget lämpligt boende med kort tid
 

Rickard_O

Medlem
Kan rekommendera Möja, var där förra sommaren en vecka och vi har bokat en vecka nu i början på augusti denna sommar också!
Fixat en stuga via vänner och bekanta som bor ute ön och hyr ut, är man inte så knusslig med standard så är det väldigt prisvärt!
Om man överlever i en vanlig stuga och inte behöver hotell så kan jag styra upp kontakt med en uthyrare på Möja så man slipper onödiga avgifter på tex Airbnb.

I augusti kör vi champagneprovning enligt våran reseledare, så jag kommer nog överleva en vecka på Möja :cool:
 
Toppen