Senaste nytt

San Francisco

rvarttinen

Medlem
...
Men framförallt skulle jag rekommendera att ta med VARMA kläder. Det finns ett citat (av okänt ursprung) "The coldest winter I ever spent was summer in San Francisco" - då kan du tänka dig hur det kan vara i Oktober... Just SF (själva stan) kan vara ett riktigt köldhål. Det drar in kalla vindar och den kalla luften stannar kvar som i en gryta. Åker man däremot utanför, till San Mateo, SFO eller liknande, så är det riktigt behagligt.

...
Kan skriva under på det! Upplevt 6 grader och dimma mitten av juni. Varmaste tiden jag varit i San Francisco var i april (24 grader och sol! 2014) och mitten oktober.

Om du skulle glömma att packa me din en fleecetröja så kan du köpa en, med San Francisco emblem på, vid Pier 39 i den officella turistshoppen. Båtarna till Alcatraz lägger till i närheten, i Fisherman's wharf.
 

rvarttinen

Medlem
Det ingår, är ju nationalpark så verkar vara hyfsat reglerat.

Skaldjur är även här en favorit. Något speciellt ställe eller är det vilken som?
Det finns en räcka i Fisherman's wharf som är rätt bra. Har ätit nykokt krabba där ... Det finns en del bra restauranger i närheten av Union Square. Vilken beror lite på vilken budget du tänkt dig. Exempelvis, Farallon är mycket bra, men priserna är rätt höga också.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Jag brukar åka till Gilroy som ligger en bit söder ut, men frågan är om det inte är lite för långt för din del.
Samma här - Gilroy för shopping och snabb lunch på In-n-out bruger, sedan är det alltid någon i sällskapet osm inte besökt Monterey och The Bay Aquarium, så det har blivit denna kombo ett antal gånger nu... :)
 
Last edited:
Kan skriva under på det! Upplevt 6 grader och dimma mitten av juni. Varmaste tiden jag varit i San Francisco var i april (24 grader och sol! 2014) och mitten oktober.

Om du skulle glömma att packa me din en fleecetröja så kan du köpa en, med San Francisco emblem på, vid Pier 39 i den officella turistshoppen. Båtarna till Alcatraz lägger till i närheten, i Fisherman's wharf.
Kollar jag på Weather.com just nu så ligger det på runt 20 grader just nu, så jag håller tummarna för schysst höstväder. Jag är också extremt varm av mig, så det skall till mycket snålblåst innan jag klagar på kyla.

Det finns en räcka i Fisherman's wharf som är rätt bra. Har ätit nykokt krabba där ... Det finns en del bra restauranger i närheten av Union Square. Vilken beror lite på vilken budget du tänkt dig. Exempelvis, Farallon är mycket bra, men priserna är rätt höga också.
Bara det är bra så är budgeten i princip obegränsad.

Samma här - Gilroy för shopping och snab lunch på In-n-out bruger, sedan är det alltid någon i sällskapet osm inte besökt Monterey och The Bay Aquarium, så det har blivit denna kombo ett antal gånger nu... :)
Jag landar med SAS 1445, blir det en snabb immigration så blir det nog att jag åker ner till Gilroy direkt efter jag hämtat ut bilen.

Om jag inte bor på W på 181 Third St. så blir det oftast Westin... bra frukost. Om du vill åka spårvagnen till Fisherman's Wharf för att ta båten till Alcatraz så kan du hoppa på utanför hotellet.
Bra frukost är A och O på ett hotell enligt mig. Alcatraz är redan bokat, första turen på söndagen. Får kanske bli spårvagn dit, alternativt så går jag.

Tack för alla tips!!
 

mjulven

Medlem
Hur är Milpitas jämfört med Gilroy?

Gilroy har bara outlet butiker och är således billigare rent generellt. Skulle säga att Milpitas är jämbördigt med din standard "mall" i USA. Med det sagt var det ett trevligt ställe i mitt tycke. Men om man skall välja ett ställe att shoppa på i San Francisco området är det Gilroy.
 
Toppen