Senaste nytt

Sammanställning av när Star Alliance bolag släpper awards

Är det fortfarande 3 månader i förväg som LH släpper sina business awards till eurobonus?
Hur långt i förväg släpper AC numera? .. Söker resa till Calgary sep 2023 men vet inte när jag bör hänga på låset?
Jag är själv fundersam för jag lyckades boka ARN-VIE-FRA-BOS med OS/LH/LH till nästa sommar i Business rakt igenom.
Har fått biljetterna, men är ändå lite nervös att det är något som gått snett.

Är Krisslfyer medlem och suktar efter att prova Singapore Airlines nya förstaklassviter. Det verkar vara utmanade att hitta något Europa Singapore för Saver awards, dvs dryga 130 000 miles. Men vill man testa 5-6 timmar så kan man flyga Singapore - Dehli/Bombay för runt 56 000 miles för en Saver Award. Saver Awardsplatser verkar släppas ca en månad före avgång. Har en som jag har varit tvingen att boka om ett antal gånger.

Jag är själv fundersam för jag lyckades boka ARN-VIE-FRA-BOS med OS/LH/LH till nästa sommar i Business rakt igenom.
Hittade du resan inklusive ARN-VIE eller lade du till det benet i efterhand? Jag har bokat VIE-FRA-SFO med Austrian och Lufthansa i mars (business) och är nyfiken på om det går att lägga till ARN-VIE i efterhand eller om det på något sätt är låst.

Last edited:
Det kommer nog att gå bra. Jag bokade för ett tag sedan CPH-FRA-ADD med LH nästan ett år i förväg. Jag satt på den biljetten ganska länge, men bokade till slut om den då jag blev sugen på Asien istället. Jag har dock inte hört många rapporter om någon som lyckats boka LH long haul business så långt i förväg.

Det kommer nog att gå bra. Jag bokade för ett tag sedan CPH-FRA-ADD med LH nästan ett år i förväg. Jag satt på den biljetten ganska länge, men bokade till slut om den då jag blev sugen på Asien istället. Jag har dock inte hört många rapporter om någon som lyckats boka LH long haul business så långt i förväg.
Jag tycker man ser businessplatser med LH lite här och där > 6 mån men i princip alltid VIE-MUC/FRA-X.

Noterar att Thai 90 dagar för business inte gäller längre som det även pratades om tidigare i tråden. Bokade tidigare business på hemresan ca 120 dagar bort, en resa i november. Dock inte hittat några business på ditresan, oklart hur de släpps, någon som vet mer?
Är det någon uppdatering på hur många dagar i förväg business award med Thai från Europa går att boka?

Har letat i några omgångar efter fler än 2x biljetter till Tokyo med ANA, har inte sett fler än 1 förens senast i början av året. Har de slutat med att släppa två biljetter för annat än ekonomi, eller är det beroende på säsong?

Toppen