Senaste nytt

Samma strul igen överföring poäng till Miles&More

Ursäkta min dumhet men hur bär man sig åt för att överföra poäng mellan M&M och EB? Jag antar att detta enbart måste vara tillgängligt till TravelPass hållare eller liknande… Har ett antal M&M poäng som kommer att förfalla om några veckor, så det skulle vara trevligt om man kunde förlänga livslängden på dessa genom att överföra dem till EB.

Ursäkta min dumhet men hur bär man sig åt för att överföra poäng mellan M&M och EB? Jag antar att detta enbart måste vara tillgängligt till TravelPass hållare eller liknande… Har ett antal M&M poäng som kommer att förfalla om några veckor, så det skulle vara trevligt om man kunde förlänga livslängden på dessa genom att överföra dem till EB.

Jag tror inte att det går att överföra miles från Lufthansa Miles&More konto till SAS EuroBonus konto.
Du kan konvertera dina Lufthansa Miles&More miles till t ex hotel voucher.

8.250 M&M miles kan konverterar till 25 EUR voucher antingen hos Best Western eller Radissons.

Tråden handlar inte om att överföra poäng mellan program utan hur man postar rätt från början. Trådstartaren vill ha miles på M&M men får poäng på EB istället. Problemet nu löst.

Många Tack för hjälpen!
Får se vad som händer nu när EBG är raderat hos resebyrån.

Ändå vad som förbryllar mig att exakt detsamma hände även vid månadskifter aug/sept förra året.
Bägge åren inga problem att få M&M registrerade så började strulet i sept, upphörde runt jul.
Märkligt!

Bokar uteslutande dessa resor via företagets resebyrå (en av de större) Har lagt in både Eurobonus samt M&M kontona i min profil.
Hjälper det om jag deletar Eurobonuskontot i profilen?.
De 50.000 poängen för fortsatt EBG skrapar jag f.ö. ihop ganska lätt genom andra resor T.ex. med OV

Jag plockade bort EBG ur min profil för att slippa motsvarande problem !

Toppen