Senaste nytt

Samlingstråd: SAS evakueringsflighter under Covid-19 tider

palmen

Moderator
SAS har redan gjort ett antal flighter till olika länder för att hämta hem medborgare som sitter fast i länder efter att gränser och flygplatser har stängt.

Det finns en hel del trådar om detta och det tenderar att gå över och prata olika flighter för en specifik tråd om handlar om flyg A-B.
Vi startar en samlingstråd för detta istället så kan alla posta om detta här istället för att trådar ska hamna off topic samt att inte få en tråd för varje flight som görs.

Tidigare trådar
SAS flyger till Lima 2 April (SK7030/31) för att hämta hem danska medborgare under Corona-tider | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

SAS flyger Köbenhavn - Natal - Rio de Janeiro - Oslo - Köbenhavn för att hämta hem Skandinavier | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Fortsätta gärna att diskutera dessa flighter i denna tråd och alla kommande flighter som SAS utför för att evakuera folk nu under Covid-19 tider

Kanske stänga övriga trådar och hänvisa hit? Risk för att alla trådar fortsätter annars misstänker jag. Ta gärna bort detta OT inlägg efter det att mitt förslag övervägts.

På väg till OSL för uppdrag till Islamabad ?
15E1FEAA-B67A-42E0-9A33-EF03936DD8F1.png

Kanske lite OT:

Men vad skulle det kosta för SAS att hämta hem skandinaver personer som sitter fast på Tonga?
Tänker lite på Crowdfunding...
Priserna till Peru var väl mellan 10-20k per person, säg ett snitt på 15k och 250 pers ombord. Det är 3.750.000 kronor som folk då betalade. Sen sponsrades väl en del från staten gissar jag. Till Peru kunde de flyga nonstop, det tror jag inte är möjligt till Söderhavet och därmed lär stopp i Hong Kong behövas.

Så en killgissning blir väl på åtminstone 5M som behöver täckas av de som åker med

Kanske lite OT:

Men vad skulle det kosta för SAS att hämta hem skandinaver/personer som sitter fast på Tonga?
Tänker lite på Crowdfunding...

Det lär kosta en del. För vår del arbetas det med en flight som ska samla ihop EU/EES/UK samt israeliska medborgare från Samoa, Cook-öarna och Tonga. Då blir det åtminstone några platser sålda och kanske kan man plocka upp några på vägen i Australien/NZ också. SAS lär dock inte bli inblandade.

Toppen