Senaste nytt

Samla Avios utan att flyga

Jag tolkar det som att det går med fler än 300 men att det blir dyrare?
Priset över 300'/år är väl helt enkelt samma pris som att köpa (många) Avios? Visst, man kan kalla även det för boost om man vill, men du kan alltså köpa till det priset när som helst utan att behöva vänta på att andra Avios har trillat in. Och priset är inte särskilt gynnsamt. Det är ju det riktiga boost-priset under den "magiska gränsen" 1 pence per Avios som lockar med boost.

Väl medveten om att jag låter dryg nu, men hur mycket sparar man egentligen på detta? En betald C-biljett till Hong Kong (som ger lounge tillgång dvs ej light) ligger väl på 22-25k SEK om man är ute i god tid. Då ingår väl skatter för kanske 1k som man måste betala även på bonusbiljetter. Jag vet inte hur AY har det med bränsletillägget?

Läser man tipsen ovan känns det som man behöver lägga ut en del pengar för att få ihop alla dessa Avios och när man väl har dem är det väl tveksamt om det finns bonusbiljetter. Tenderar väl att finnas bonusbiljetter de dagar de billigaste biljetterna finns till salu.

Väl medveten om att jag låter dryg nu, men hur mycket sparar man egentligen på detta? En betald C-biljett till Hong Kong (som ger lounge tillgång dvs ej light) ligger väl på 22-25k SEK om man är ute i god tid. Då ingår väl skatter för kanske 1k som man måste betala även på bonusbiljetter. Jag vet inte hur AY har det med bränsletillägget?

Läser man tipsen ovan känns det som man behöver lägga ut en del pengar för att få ihop alla dessa Avios och när man väl har dem är det väl tveksamt om det finns bonusbiljetter. Tenderar väl att finnas bonusbiljetter de dagar de billigaste biljetterna finns till salu.
För min del tänker jag inte köpa Avios. Jag undrar över hur jag kan samla Avios som man kan med EuroBonus. Ett kontantkort, en elabonnemang osv...

Förstår vad du menar, men du svarar egentligen själv på frågan.

Detta gäller ju främst någon som inte vill/kan spendera ca 50k för 2 pax till HKG. Men som skulle kunna omsätta 500 000kr (4x points plus) på sitt Amex och betala 12 200kr i booster istället för att uppnå samma sak.

Toppen