Senaste nytt

Salzburger Hof Bad Gastein

mrestes

Medlem
Har någon här bott på denna hotell de senaste åren? Om så hur var det? Reste ni med STS Alpresor eller bokade själv?
Tittar på en vandringsresa till sommaren.

Ja vi har bott där ett par gånger. Bokat via STS och hotellet är mycket trevligt med bra mat. Dock så börjar det bli lite slitet och en renovering borde stå för dörren snart. Men i det stora hela ett bra val. Om det inte gäller vandring utan för skidåkning och vintertid så kan Saahlbacher Hof i Saahlbach varmt rekomenderas. Liknande upplägg som Salsburger Hof men nyare och frächare samt i mitt tycke bättre skidåkning :)

Kollega var där förra veckan och jag ska dit om 12 mars. Kan framföra specifika frågor på plats om det behövs.
Tack. Nej, Inte specifika frågor. Bara undrar om det är att bra ställe. Det verkar det från det man kan läsa på google och tripadvisor. Men alltid bra med first hand information. Om jag ska boka behöva jag göra det innan slutet av februari

Har inte bott där, men svarar ändå. Om du kan tänka dig att bo en 5 mil bort i Flachau, så bör du definitivt kolla in Hotel Montanara. Ett mindre familjehotell drivet av värdparet Andreas och Yasmin. Det är väldigt personligt, nästan som att hälsa på hos gamla vänner. De har själv vandrat mycket i trakterna och hjälper gärna med att välja ut lämpliga vandringsrutter. Maten har varit fantastisk (med brasklapp att jag inte varit där sedan pandemin). Sen är Flachau i sig inte särskilt spännande, men jag kommer definitivt att åka tillbaka för att bo där.

Har inte bott där, men svarar ändå. Om du kan tänka dig att bo en 5 mil bort i Flachau, så bör du definitivt kolla in Hotel Montanara. Ett mindre familjehotell drivet av värdparet Andreas och Yasmin. Det är väldigt personligt, nästan som att hälsa på hos gamla vänner. De har själv vandrat mycket i trakterna och hjälper gärna med att välja ut lämpliga vandringsrutter. Maten har varit fantastisk (med brasklapp att jag inte varit där sedan pandemin). Sen är Flachau i sig inte särskilt spännande, men jag kommer definitivt att åka tillbaka för att bo där.

Var där för ett par år sedan via STS för vandring. Helt OK hotell, lite slitet, helt OK käk, trevlig personal, vi var nöjda iaf

Toppen