Senaste nytt

Saknade poäng för SAS flighter till Eurobonus

Under vecka 7 hade jag totalt 10 flighter varav 3 st var SAS och resterande LH group. Poängen från LH group flighterna rasade in ganska omgående, om inte ens samma dag på vissa av dom. SAS poängen lyser med sin frånvaro 13 dagar sen resan gjordes.

Saknar också SAS poäng från två resor för 10 dagar sedan, dock har poängen från min resa med United mellan DC - Cancun som jag gjorde senare kommit in...

Ställde själv denna fråga till supporten och mottog svar idag. Enligt svaret har dom för närvarande problem med bokföringen av poäng på de enskilda konton. Poängen ackumuleras för senare bokföring.

Har 3 segment som inte har bokförts.

Ställde själv denna fråga till supporten och mottog svar idag. Enligt svaret har dom för närvarande problem med bokföringen av poäng på de enskilda konton. Poängen ackumuleras för senare bokföring.

Har 3 segment som inte har bokförts.

Deras "för närvarande" översätts till "ganska ofta" i min bok. Upplever att det ofta är problem med detta.
Det borde fungera bättre. Att det, precis som @simon_says91 skriver, går fortare att få poängen från LH och andra Star Alliance-bolag till EB-kontot än poäng från SK-flygningar torde ju vara ganska generande.

Intressant nog fick jag mitt segment från förra måndagen i går. Men inte från fredagen innan, och inte från tisdag, torsdag och fredag förra veckan -- utan bara ett i mitten.

Nåja, jag har ingen brådska den här gången, och det är faktiskt (!) första gången på länge jag ser problem med postningar från SAS. Men det gäller att hålla koll på att de inte missar något i slutändan.

Toppen