Senaste nytt

Sails in the Desert Resort, Ayers Rock, Australien

En tanke kunde vara att sluta med att visa "blänkare" om nyheterna här i nyhetskommentars delen av forumet så kan forumrävar fortsätta läsa forumet utan att "störa" sig på första sidans nyheter eller utesluta dem från nya inlägg.

Jag har inget emot att BC säljer in reklam från aktörer, förutsatt två kriterier: att man gör det uttalat och inte smygande, samt att reklamen skall vara "ärlig" och motsvara verkligheten.

Jag kan bli riktigt förbannad att man köper in en bit reklam från aktör utan en minsta kritisk granskning och väljer uttryck som "prisvärd" i artikeln ovan, när verkligheten är verkligen något extremt annat. Visst är resorten samt dess kringliggande omgivningar vackra men prisnivån kan knäcka vilken som helst "vanlig" familj och semester. Prisnivån här är ungefär 3 ggr den normala i australien. Ex, finns EN bensinmack inom flera hundra km radie som självklart tar dubbla literpriset och även den med all förmodan är licensed by accor.

Rätt ska vara rätt.

Jag kan hålla med om att det är ärligast att säga att det är reklam om det är det. Man ska veta om man blir utsatt för reklam eller inte. Den är inte särskilt bra skriven heller men det är en annan sak.

Jag har aldrig varit där trots flera gånger i Oz men det är väl inte konstigt att det är dyrare där än på andra platser inkl bensinen. Det måste medföra en hel del extra kostnader att ha verksamhet långt ute i ödemarken. Allt måste transporteras dit långa sträckor.

Hei, hmm vel dette er jo vurderingen til en bereist amerikaner, men full forståelse for at ikke alle er enige i beskrivelsen.
Det jag, och jag tror många med mig, skulle vilja ha är repotage som är mer nyanserade. Visst är det bra att få reda på alla positiva aspekter, men det är minst lika viktigt att få höra det som är dåligt. Om den som skriver ett repotage, reseberättelse eller recension inte kan komma på en enda negativ aspekt eller kan sätta det som recenseras i en kontext och jämföra med andra likvärdiga alternativ så saknas en väldigt viktig del.
De senaste rapportera vi fått läsa saknar detta. Kanske kan ni hitta skribenter som ger mer nyanserade repotage?

http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:589515/FULLTEXT01.pdf

Tyckte det passade bra här.

'Då forumet och förstasidan är separerade, men ändå relaterade, måste dessa ha gemensamma mål. Om redaktionen har värderingar och mål som inte delas av forummedlemmarna kan de uppstå slitningar dessa emellan. När medlemmarna är grunden till att publicera kvantitativ information, för hybridkanalen, vore detta en ohållbar situation. Vikten av en positiv samverkan mellan de två del-kanalerna kan därför inte understrykas tillräckligt.'

Toppen