Senaste nytt

Safari med utgång från Nairobi?

Vilken rutt gjorde ni? Några boenden som var bra / mindre bra?
Vi blev upphämtade i Nairobi sen valde vi 2 nätter i Amboseli på Ol tukai lodge, 1 natt i Tsavo west på Kilaguni serena logde och sista natten i Tsavo east på Satao camp. Betalade extra för att bli avsläppta i Watamu. Väldigt nöjda med upplägget. Alla lodger har sin charm, men Ol tukai och Satao gillade jag lite extra. Dessa boenden finns om man väljer kategori lyx, tror allt som allt det landade på 20k per person med privat chaufför. Värt varenda krona :)

Om ni inte redan känner till det så ligger Giraffe Manor inte långt från flygplatsen. Inte bott där själv men vänner rekommenderar det starkt.

Om ni inte redan känner till det så ligger Giraffe Manor inte långt från flygplatsen. Inte bott där själv men vänner rekommenderar det starkt.
Verkar helt klart ha en Wow-faktor. 2800 USD / per dubbelrum blir lite saftigt för att dra in med familjen inkl. tre barn dock. Får nog hitta något mer modest för eventuellt boende före/efter safari.

Letar bästa flygrutten nu. Kenya Airways har bäst pris och tider för de datum jag tittar på men efter allt jag hört om dem deras strulande så är de på min banned lista. Synd då flera av de större bolagen har rätt usla slot-tider, som t.ex. Turkish som landar 3am och avresa 5am. Inte optimalt.. och hade varit bra med SkyTeam bolag.

Toppen