Senaste nytt

Sönderfallande SAS American Express Elite

Badger

Medlem
Att det fransas i kanterna har jag inte varit med om. Däremot verkar det lite olika kvalitet på färgtrycket på vissa kort. Mitt ett av mina förra kort började loggan tyna bort. På mitt nya kort (som förvaras under samma omständigheter i samma plånbok) har jag inga problem med det.
 

agehall

Medlem
Mitt förra AMEx hade det där problemet men inte det senaste jag fick. Skulle tro att de har lite kvalitetsproblem ibland i fabriken. Ring och be om ett nytt...
 

bnr

Medlem
Kollade mitt kort nu. Framsidan OK men på baksidan har plasten börjat släppa lite i ett av hörnen (vid magnetremsan)...
Swipas dock rätt flitigt på ställen som inte kör kortmaskiner där man sätter in chipet.

Kanske bra att beställa ett nytt, skadar ju aldrig.
 
Tror jag gick igenom 3 Sas mastercard på 1,5 år för det var magnetremsan som lossnade och chippen blev obrukbart. AMEX har jag precis skaffat så kan inte svara på hur dom korten mår efter ett tag då jag bara använt de 5 gånger än så länge.

Dock är dom väldigt snabba på att skicka ut nya kort om de är något fel på dem.
 

Valley

Medlem
Jodå. Har 3 kort som inte vill hänga med riktigt.
Visa (Business), E C Plat och Amex Business Gold

Däremot har jag inga problem med mitt vanliga bankkort, som också är Visa
 

gdaily

Medlem
Nu har jag ju sagt upp BA Visa på Entercard, men det var det sämsta skit som tillverkats. Jag kollade och hade gått igenom totalt 6 kort på fem år, mer än ett per år blev alltså nedslitet.

Mitt Amexkort börjar släppa något, men ingen fara på taket.
 
Toppen