Senaste nytt

Sökes: Tips på award (2-4-1) Bali

Alf

Medlem
Du menar väl gamla kabinen med 10 stolar?
Den retrofittade med 9 sviter är mycket bra!

Nej jag menar den med 9 platser. Man sitter som i små lådor, jag tycker det var en känsla av klaustrofobi, jag kände mej instängd. Nu hade jag förvisso sämsta platsen, lådan i mitten, om det nu var på rad 2 eller 3.
 

Glenn E

Medlem
Jag har fått för mig att det är proffsigare service på Thai första klass i 747 än i 380.
Det kan ju vara tillfälligheter.
Bäst att ha fönstplats på rad 1.
Det som är mycket bättre på 380 är toaletten.
 

Alf

Medlem
Jag har fått för mig att det är proffsigare service på Thai första klass i 747 än i 380.
Det kan ju vara tillfälligheter.
Bäst att ha fönstplats på rad 1.
Det som är mycket bättre på 380 är toaletten.

Här är en bild på lådan i mitten på Thai 747 med 9 stolar. Ingen höjdare att leva i under 10 timmar.
Jag föredrar de öppna kabinerna.


IMG_0012.JPG
 

011430121

Medlem
Nej jag menar den med 9 platser. Man sitter som i små lådor, jag tycker det var en känsla av klaustrofobi, jag kände mej instängd. Nu hade jag förvisso sämsta platsen, lådan i mitten, om det nu var på rad 2 eller 3.
Det är rad 3, själv är min favorit plats 3A på TG 744 och i F
 

pastar

Medlem
Hej,
Nu är denna spikad och klar (tror jag) efter lite ombokningar så fick jag tag på två platser med Lufthansa till HND så nu blir det.

ARN - FRA LH Buisness
FRA - HND LH First
HND - BKK TG First
BKK - DPS TG Business

Det kändes helt klart roligt skönt att det nu blir FRA och FCT, speciellet efter vad bland annat @agehall @Alf och @Sahlen tyckte om CDG.

Hem är det samma som innan.
DPS - BKK TG Business
BKK - ICN TG First
ICN - FRA Asiana First
FRA - ARN SK +

Jag var sugen på att försöka maxa totalt enligt @palmens recept, då jag hittade platser ifrån Singapore in i Asien med ANA på hemresan, men jag tror att jag nöjer mig nu så att jag inte lägger till "onödiga" ben för en redan väldigt förstående sambo.
Det är bara att hoppas att inte Thai fortsätter att ändra flygplan på hemvägen. Har redan blivit flyttad i det planet då vi hade 1A och 1K men av någon anledning helt plötsligt blev placerade på rad 3 och de andra sätena var blockade men det kanske händer lite då och då?

Vi har 3 timmar i FCT, jag vet inte vad ni tycker om det är tillräckligt?
Det som hände idag var också att det dök upp platser på ett tidigare plan med LH som skulle ge ytterligare 3 timmar, men det gick inte att ändra bokningen pga av married segments (Dvs att FRA-HND) skulle bokas av. Är det något som är kutym eller finns det någon workaround?

Jag kan säga att jag inte hade varit nära att få till resan utan all kunskap här på forumet, i mina samtal med Tallin så känns det som att jag har kunnat förbereda mig väl och det har gjort att jag kunnat stå på mig kring vissa saker så att det löst sig när dom kollat lite extra (även om dom alltid är grymma som jag haft kontakt med).

//P
 

kaktusen

Medlem
Ser ut att bli en fantastiskt trevlig resa! Vi ser fram emot en detaljerad reserapport..... Tre timmar i FCT är IMHO inte ens i närheten av tillräckligt. Ju fler timmar desto bättre. Jag tar alltid fakirflighten ARN-FRA 06:50 när jag flyger din rutt med avgång till HND 17:50. Brukar bli kring nio timmar av äckligt trevlig njutning i FCT;-) På förmiddagen äter man frukost, jobbar lite och tar en nap. Vid lunch njuter man av god mat och sedan är det Champagne, vin och bad fram till avgång. Unfassbar!
 

sepbemi

Medlem
Ser ut att bli en fantastiskt trevlig resa! Vi ser fram emot en detaljerad reserapport..... Tre timmar i FCT är IMHO inte ens i närheten av tillräckligt. Ju fler timmar desto bättre. Jag tar alltid fakirflighten ARN-FRA 06:50 när jag flyger din rutt med avgång till HND 17:50. Brukar bli kring nio timmar av äckligt trevlig njutning i FCT;-) På förmiddagen äter man frukost, jobbar lite och tar en nap. Vid lunch njuter man av god mat och sedan är det Champagne, vin och bad fram till avgång. Unfassbar!
+1
Hade inte kunnat skriva det bättre själv
 
  • Gilla
Reactions: Alf

pastar

Medlem
+1
Hade inte kunnat skriva det bättre själv

:D Precis det jag var rädd för, det behövs mycket tid för att hinna njuta lite. Känns lite trist att det finns plats på det tidigare flyget till FRA men att det inte går att boka om då pga av dessa married segments. Man kan inte ansöka om skilsmässa på något sätt?
Annars får jag väl hoppas att LH släpper två platser till på samma flyg för då måste det väl ändå gå att göra ombokningen, men det kommer väl aldrig att hända. 3 timmar är i alla fall bättre än ingenting.
 

kaktusen

Medlem
Lite trist att du inte får mer tid i FCT men bli inte alltför deppad. Du har en otrolig resa framför dig. En resa i First som rätt få kommer prova på i sitt liv. De flesta vet inte ens om att denna äckliga, jag menar trevliga, lyx existerar. Det positiva är ju att vid nästa resa så försöker du säkert få till lite mer timmar i FCT. Njut och sov för fasen inte bort all tid.....

Som du säkert har koll på så blir du inte körd direkt till FCT utan tar limo och går sedan ut ur terminalen och promenerar fem minuter innan du kommer till FCT. Promenaden känns som allt annat än första klass men så fort du stegar in i FCT så uppstår en speciell känsla. Jag älskar FCT men lyxen är väldigt diskret. Inte en massa bugande och tjatande hela tiden. Det jag gillar mest är att det är så lugnt och att man får vara ifred. Mat och dryck hjälper förstås till att göra upplevelsen speciell. Att bada och ta med några ankor just före boarding är trevligt och då känner man sig fräsch.
 

palmen

Moderator
Som du säkert har koll på så blir du inte körd direkt till FCT utan tar limo och går sedan ut ur terminalen och promenerar fem minuter innan du kommer till FCT
Detta förutsätter dock att planet inte parkerar vid gate, då blir det ingen bil alls utan man får gå till FCT som dock går rätt fort.

3h kan vara lite lite om man vill hinna med allt. Ni kommer dock hinna bada (om inte massa personer redan står i kö), äta lunch i restaurangen och avsluta med lite snacks och valfri dryck. Om ni vill åka Porsche eller Mercedes ut till planet sedan, fråga gärna om det direkt. De kan inte lova något men kommer att göra sitt bästa för att uppfylla era önskemål. @pastar
 
Toppen