Senaste nytt

Sökes Stockholm - Manchester samt Stockholm - Frankfurt (intressanta routings)

Nu har jag bokat mina biljetter. Blev Swiss business till Manchester. Prisskillnaden mellan Business och economy var bara 200 kronor/väg och kunde mäta sig med priserna från SAS. Dock redovisade de inte skatterna förrän i sista steget, det var lite fult kan jag tycka. Men det var ju inte billigt med SAS heller på tiderna jag ville åka så det fick bli så.

Till Frankfurt blev det SAS Plus med mellanlandning i Köpenhamn. Prisskillnaden mellan Plus och Go var 8 kronor på ena vägen och typ 50 spänn på andra.

TAck för tipsen!

Var i hela friden bokade du dina biljetter? Ganska övertygad om att swiss.com visar pris inklusive skatter i alla steg i bokningsdialogen.

Var i hela friden bokade du dina biljetter? Ganska övertygad om att swiss.com visar pris inklusive skatter i alla steg i bokningsdialogen.

Direkt på Swiss. I hela dialogen så var det en ruta överst som sa att international surcharge inte var inkluderat och i sista steget i bokningen kom den till. Cirka 1500 till, fortfarande prisvärt men inte samma väldigt bra pris som var i bokningen.

Ok, då måste du haft en icke-europeisk site vald. Jag ser samma text om jag väljer den amerikanska siten och bokar Stockholm-Manchester, men väljer jag att köpa via den svenska eller engelska siten är priserna med alla skatter inkluderade i hela bokningsdialogen.

Toppen