Senaste nytt

Sökes: Resa till Stockholm Arlanda (ARN) - New York City (NYC) maj 2018

MrPlow

Medlem
Jag vet att jag är aningen sent ute... Men vi är å andra sidan väldigt flexibla!
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? New York
  • När vill/behöver du resa ut? Maj (Flexibelt, dvs utresa slutet av april funkar)
  • När vill/behöver du komma hem? Maj (Flexibelt, dvs hemresa början av juni funkar)
  • Hur länge vill du vara borta? 10-20 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna + 1 barn (1 år)
  • I vilken kabinklass? Helst business eller bättre (plus kan funka för att få ihop det)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS eller Star Alliance.
  • Vad är din budget? 160 000 poäng + en 2-4-1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Så bekvämt som möjligt med så få stopp som möjligt. Max ett stopp.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Maja

Medlem
Utresa 22 april ARN-CPH-EWR 16:20-21:05
SK407
SK901

Hemresa 5 maj EWR-CPH-ARN 17:35-09:10 +1
SK910
SK1416

I Business båda hållen för 2 vuxna och 1-åring.

Senare alternativ men du fastar du i Oslo om du inte vill byta till PLUS på hemresan och överskrida önskat antal resdagar.

Utresa den 13 maj från ARN via CPH.
Avgång 16:20 från ARN SK 407
CPH 18:35-21:05 med SK901

Hemresa den 1 juni

EWR-OSL SK908 kl 18:55-08:20

Hittar dock ingen anslutning från OSL till ARN. Verkar bara gå en enda flight som det är nu den 2 juni och den går innan ni landar som är tillgänglig med poäng. Det finns dock gott om betalbiljetter senare om man vill kombinera dessa.

Det finns dock tillgång i Business på dessa avgångar.

Hemresa 5 juni finns i PLUS, men då överskrider ni era önskade antal dagar som ni är iväg.

Ha en trevlig resa!

P.S. SAS Business award flights - Travelhacks är en bra sida om du bara vill söka efter SAS-flighter! :) D.S.
 
Last edited:

MrPlow

Medlem
Blev ett samtal till Tallinn så löste sig saker och ting. C i båda riktningarna (LH / LX) i slutet på maj. Slutet gott allting gott. 110000 p och 6000 kr fattigare! Fick enligt mig perfekt seating.

Tack för hjälpen!
 

famhanssons

Medlem
Blev ett samtal till Tallinn så löste sig saker och ting. C i båda riktningarna (LH / LX) i slutet på maj. Slutet gott allting gott. 110000 p och 6000 kr fattigare! Fick enligt mig perfekt seating.

Tack för hjälpen!
Då kan dessutom avvakta till -14 dgr till -1 dgr och hitta First med LH. Det kan bli en perfekt lösning för er. Dessutom idealiskt med First och en 1 åring som då kan sitta/ligga bredvid en av er i sätet.
 

Canadien

Medlem
Dessutom idealiskt med First och en 1 åring som då kan sitta/ligga bredvid en av er i sätet.

Förutom för de övriga i Firstkabinen som betalat premium för ett par lugna timmar i luften. Nu kan ju en 1-åring vara hur lugn och fin som helst, men det är lite som att ha med en psyksjuk ombord, det kan plötsligt brisera helt utan förvarning. När jag hade småbarn blev det oftast Eco/Eco+ för barn+1 förälder och Business för andra föräldern, sedan fick man turas om med hundgörat. Från barnens 3.5års ålder blev det Business för alla. Men nu är jag kanske i hänsynsfullaste laget mot mina medresenärer.

Trots allt är det fullt tillåtet med Infant i alla klasser såvitt jag vet.
 

AtleFlyg

Medlem
örutom för de övriga i Firstkabinen som betalat premium för ett par lugna timmar i luften. Nu kan ju en 1-åring vara hur lugn och fin som helst, men det är lite som att ha med en psyksjuk ombord, det kan plötsligt brisera helt utan förvarning. När jag hade småbarn blev det oftast Eco/Eco+ för barn+1 förälder och Business för andra föräldern, sedan fick man turas om med hundgörat. Från barnens 3.5års ålder blev det Business för alla. Men nu är jag kanske i hänsynsfullaste laget mot mina medresenärer.

Trots allt är det fullt tillåtet med Infant i alla klasser såvitt jag vet.

Älskvärd omtanke.
 
Toppen