Senaste nytt

Sökes: Poäng/Awardresa till Costa Rica början av December 2022 (inte flyga med Avianca)

Ja make sense, kan egentligen flyga Avianca men helst inte lång flyg. Flög du långflyg i deras business kabin? Hur tyckte du den var?

Mr Basic, I see lite väl många stop när man flyger med barn dock. Vill gärna slippa 12h flyg med Avianca om det inte är så att deras business fått ett otroligt lyft..
Vill du ha få stopp och kort restid så är nog ARN-LHR-BOG-SJO den absolut bästa routen. Flög Aviancas B788 LHR-BOG hösten 2019 och hårdvaran var mkt bra och servicen var kanske inte den bästa men klart godkänd. Med det sagt är jag rätt ”low maintenance” när jag flyger.
Flög också deras A333 EZE-BOG och där var det ju en betydligt äldre business-produkt men de går inte på Europa vad jag vet.
Flög också 5-6 tim BOG-SCL med deras A320 och det är business-stolar. BOG-SJO är ju ca 2 tim så om ni klarar att flyga till t ex Frankfurt borde ni klara det ;)

Edit. Tror Lufthansa flyger direkt FRA-SJO men har aldrig sett några award-biljetter i business på den flighten.

Ja make sense, kan egentligen flyga Avianca men helst inte lång flyg. Flög du långflyg i deras business kabin? Hur tyckte du den var?

Mr Basic, I see lite väl många stop när man flyger med barn dock. Vill gärna slippa 12h flyg med Avianca om det inte är så att deras business fått ett otroligt lyft..
Jag flög Avianca longhaul i businessclass för några månader sedan och den mjuka produkten är katastrofal, men den hårda produkten är helt ok. Jag tycker det är perfekt att åka via London, det är ju kvällsavgångar i båda riktningarna så det är bara att äta i loungen (London har mycket bra lounger!) och sedan sova gott i 10 timmar och slippa uppleva eländet ombord och landa pigg och fräsch.

Ja make sense, kan egentligen flyga Avianca men helst inte lång flyg. Flög du långflyg i deras business kabin? Hur tyckte du den var..
Flög FRA - MEX i C med LH. Helt ok flygning men jag var besviken att inte lyckats fixa F på den då kabinen var tom. Men C är bra. Flög själv.

Om du har familj med är jag ganska säker på att de inte blir missnöjda. Sen är tillgången generellt ganska bra på den sträckan. I alla fall för ett halvår sen.

Toppen