Senaste nytt

Sökes Hemresa New york - Europa December 2021

Johnnyboy

Medlem
För att försöka hitta alternativ till SAS misslyckade vid bokning av Award resa som finns beskrivet mer i detalj här Frågor om att boka Eurobonus award resa | Sida 555 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor så skulle jag behöva er hjälp.

Bokningen till USA är med Swiss business med eurobonuspoäng.
  1. Varifrån vill du börja din resa? New york
  2. Var är din destination? CPH
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkel
  4. När vill/behöver du resa 19 alternativt 20 december 2021
  5. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  6. I vilken kabinklass?
    • Vad som helst, jag är inte kräsen så här sent på.
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance vid poängköp
  8. Vad är din budget? (per person) har Eurobonuspoäng så att det räcker, och 2-4-1-voucher.
    Vid köp så är det max 5000 per person. (ekonomi)
  9. Vad är det viktigaste för dig? Komma hem de datumen ovan.
Vid sökning på United samt AC så har jag hittat ekonomi med LOT men dessvärre har inte SAS sett något. Vid betald biljett så har jag hittat British för cirka 4600 med incheckat bagage per person.
Även om det givetvis inte är optimalt med åka Ekonomi för eurobonuspoäng så gäller det mest att ta sig hem.

Tack på förhand.
 

palmen

Moderator
Sökte lite snabbt och ser också bara LOT hem från JFK både 19e och 20e i ekonomi. Har sökt både på EWR och JFK men får inga andra träffar.
Om det är viktigt att komma hem dessa dagar så skulle jag köpa biljetterna, känns inte värt att lägga poäng på det om inte vouchern ändå ska brinna inne och ni har poäng i överflöd.
 

palmen

Moderator
Om ni kan ta er till Montreal med allt vad det innebär så verkar detta finnas som alternativ
upload_2021-12-8_21-42-20.png
 

ZZZebra

Medlem
.....
Vid sökning på United samt AC så har jag hittat ekonomi med LOT men dessvärre har inte SAS sett något. Vid betald biljett så har jag hittat British för cirka 4600 med incheckat bagage per person.
Även om det givetvis inte är optimalt med åka Ekonomi för eurobonuspoäng så gäller det mest att ta sig hem.

Tack på förhand.

1. Har du provat att ringa flera gånger? Tyvärr är det ju så att agenterna har väldigt olika förmåga att hitta biljetter. Skulle nog gjort en HUACA om biljetterna ser ut att finnas både på United och Air Canadas sidor (med AC flyg avbockade)

2. Om resan är viktigare än att åka i rätt bokningsklass så skulle jag fundera på att avboka poängresan och köpa en ekonomi-biljett åt båda håll. Du lär hamna under 6.000 kr för en tur och retur i Ekonomi så spar du poängen till något bättre tillfälle.

Lycka till!
 

Johnnyboy

Medlem
1. Har du provat att ringa flera gånger? Tyvärr är det ju så att agenterna har väldigt olika förmåga att hitta biljetter. Skulle nog gjort en HUACA om biljetterna ser ut att finnas både på United och Air Canadas sidor (med AC flyg avbockade)

2. Om resan är viktigare än att åka i rätt bokningsklass så skulle jag fundera på att avboka poängresan och köpa en ekonomi-biljett åt båda håll. Du lär hamna under 6.000 kr för en tur och retur i Ekonomi så spar du poängen till något bättre tillfälle.

Lycka till!

Tack för hjälpen, ringde igen och en annan på sas lyckades öppna upp hemresan på sas flyget även om det är bara GO. Frun är nöjd även om det bara blev business dit. Själv hade jag nog hellre avbokat för att få business hem. Men happy wife... Nu hoppas vi bara att cvid inte bli värre.
 
Toppen