Senaste nytt

Sökes Göteborg-San Francisco i Business 3 personer utresa 15-17 juli 2022

Maja

Medlem
För er som läst min tråd om akut hjälp från American Express Elite försäkring (Amex reseförsäkringssida fungerar inte - akut hjälp? | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor så är vi nu inne på del två i denna soppa där vi behöver hjälp med att hitta biljetter för vår nästa resa som vi ej kan påbörja som tänkt då två av tre familjemedlemmar ännu ej har hunnit hem till Sverige vid avfärden. Det som också försvårar allt är att SOS International ännu ej har bekräftat vilken datum och vilka flighter de kommer skicka hem oss med.

Söker därför följande;
  • Varifrån vill du börja din resa? GOT
  • Var är din destination? SFO
  • När vill/behöver du resa ut? 15 juli, senast 17 juli
  • När vill/behöver du komma hem? -
  • Hur länge vill du vara borta? -
  • Hur många personer som skall resa? 3 personer
  • I vilken kabinklass? Business (premium economy annars)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? *A
  • Vad är din budget? (per person) Helst under 50.000 SEK p/p (en hiskelig summa men vi bränner hela ersättningen från AXA här!)
  • Vad är det viktigaste för dig? Att vi faktiskt kommer iväg på vår resa och kan ansluta till resten av vår planering. Undviker gärna byten inom USA för att slippa checka in väskorna igen och hinna igenom customs, men är inte petig i detta fall.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -
Har hittat två avgångar med Lufthansa den 15 juli. Inget som är särskilt spännande och Lufthansa är väl inte ett bolag som jag föredrar inom *A, men det går inte att vara allt för petig denna gång. Dock är det bara ett byte och 200% intjäning om jag läser rätt.

Men som sagt var, tar gärna emot lite hjälp då min gärna gått på högvar sedan i torsdags och jag snittat på 4 timmar sömn per natt sedan dess.

@airac har du något tips? Eller någon annan som är bra på Expertflyer eller har kreativa förslag? Många av förslagen som jag fått upp via Google Flights är numera borta då biljetterna försvinner i ett rasande tempo.
 

SimonXYZ

Medlem
Med Air Canada via Vancouver? LH till Frankfurt. Men i detta fall när du redan är helt slut hade jag nog valt Lufthansa med bara 1 byte. Det är dessutom en 747:a om man är road av sånt. EDIT: Jag glömde välja returen, så det blev inte bättre pris med Air Canada. Kör på LH, jag ser att via MUC (med A350) är det bra tider.
 

Attachments

  • C8D3B727-A246-4533-8C37-307666A7F743.png
    C8D3B727-A246-4533-8C37-307666A7F743.png
    100,8 KB · Visningar: 147
Last edited:

Piffsan

Medlem
Hej, tips är att kolla på momondo som har bra genomlysning att olika bokningssaiter genom att de visar även mixade klasser (eco i Europa, Biz interkontinentalt). Ser några kreativa förslag där.
De har även möjlighet att göra sökning mot SFO, SJC och OAK samtidigt.
 

Borje L

Medlem
United via FRA, LHR, MUC ligger på drygt $5000 i business de dagarna. Ska du ha en enkelresa? Från CPH. GOT finns men med två stopp och byte i EWR. Tåg direkt ner till CPH och beroende på avgång kan man bo på flygplatsen.
 

Attachments

  • 0A596E09-33E3-4B87-979A-75C210335BFC.jpeg
    0A596E09-33E3-4B87-979A-75C210335BFC.jpeg
    58 KB · Visningar: 95
Last edited:

airac

Medlem
Det är mycket torrt... kollade allianserna i Expertflyer, ingen som säljer tre stolar på samma förbindelse i samma kabin överhuvudtaget.

Turkish har ett "bra" pris på enkel i C (fullfare inte bara kabin), 27.5tkr/vuxen, men tillgänglighet först ut måndag den 18e, ankomst den 19e...

Singapore säljer stolar på FRA-EWR den 15e med anslutningar åt båda håll, faren med SQ blir billigare än LH som bara säljer J klass. Dryga 47tkr/vuxen i skrivande stund. EDIT: avgång till FRA den 15e, anslutning på SQ först den 16e, så natt i FRA... men ett sätt att komma iväg för under 50tkr.
 

airac

Medlem
Hittade även platser på Air Canada nu, GOT-FRA/MUC-YYZ/YUL-SFO. Strax under 50tkr/vuxen. Avgång och ankomst den 15e.

Edit: och de vill även sälja anslutningar med lika olika routings redan den 13e eller 14e!
 

airac

Medlem
Kruxet verkar vara undvika LH-group priser genom att boka hos AC/UA/TK/osv. De verkar kunna boka i J klass på Europa benet med LH-group men mot ett pris satt utifrån sträckan över Atlanten. Hos LH-group behöver du in i J klass där med, vilket är hutlöst dyrt! De har tömt inventory i övrigt:
Lufthansa höjer priserna resten av juli 2022
 

Maja

Medlem
TACK för alla tips och råd.

Nu skickar SOS International hem oss med TK i Ekonomi. Ja, ja, får försöka uppgradera själv på flygplatsen.

Vi landar därmed 2h och 45 min innan vår ordinarie avgång till ARN med SK162 (som vi alla vet blir inställda vilken minut som helst).

Har förslagit SK162 13:30 till min man eller varianten med Austrian 19.55 eller LH 19:15 från GOT. Återstår att se vad han blir ombokad till. Satt honom att börja ringa redan nu även om SMS:et inte har kommit än.

Ja, ja, 11,5 i ekonomi var det länge sedan jag flög. :eek::D



11:35 05:55

Miami til Istanbul

Miami Intl. (MIA) – Istanbul (IST)

Turkish Airlines 158 | Økonomiklasse (B) | BOEING 777-300ER | 11t 20m


Mellemlanding på 1t 50m i Istanbul (IST)


07:45 10:10

Istanbul til Göteborg

Istanbul (IST) – Landvetter (GOT)

Turkish Airlines 1797 | Økonomiklasse (B) | Airbus A321 | 3t 25m


Någon som har koll på vad det brukar kosta att uppgrader med TK till Business?
 

Rasmus_1

Medlem
Kul med TK över Atlanten, har åkt med dem några gånger åt det hållet och då till SFO men bara som award i C. Har sett att de ibland säljer uppgraderingar på outstations men ofta rätt dyrt, minns att jag sett 600 EUR. Bokningsklass B ger i alla fall 100% med Eurobonus så alltid något. Safe travels!
 
Last edited:

airac

Medlem
Inga award säte kvar för uppgrade men finns några stolar i business:


Flight Availability
MIA to IST on 22/07/12 12:00 AM
Flying TK

TK 158 MIA 11:35 → IST 5:55
C4 D4 Z1 K0 J0 I0 R0 Y9 B9 M9 A0 H0 S0 O0 E0 Q0 T0 L0 V0 P0 W0 U0 X0 N0 G0

Edit fare diff är ganska stor trots B klass biljett:

6B7DB9EA-EC92-4DAE-AA21-6E58C4095953.jpeg
 
Toppen