Senaste nytt

Sökes: Eurobonus-resa First/Business till Tokyo mar-apr 2020

Canadien

Medlem
Hittar ingen mer info om de förändringar Thai gör där F tas bort? Har vi en tråd för det?
Tror inte F tas bort, men de har gjort om sitt ROP program för ett tag sedan och efter det börjat släppa business/first till andra program först 3-6mån fram i tiden och inte 340 dagar som tidigare. Har inte haft tid att detaljstudera exakt när de släpper awards nuförtiden.
 

tobo

Medlem
Tack för den infon @Canadien, hoppas på lite Thai F i framtiden då.

Nu har jag ändrat lite datum och plockat ihop en resa med LH, EVA, Asiana och LOT som jag skall försöka boka via Tallin imorgon, återkommer med resultatet :) Håller tummarna och sedan är det ju bara spana järnet efter Thai/LH First när det börjar närma sig.
 

tobo

Medlem
Fick inte till det med EVA, blev ett ben för mycket i third zone. Däremot så lyckades jag nu få till en bokning på poäng att ha som grund, 150:- ändring per person är ju inte så blodigt om jag hittar något som lockar ännu mera :) Eftersom jag är rookie och inte har en bucket list på bolag/flygplatser (ännu) så fick till slut bra restider lägga tungan på vågen och nedanstående låg väldigt bekvämt i mitt tycke. Dels bra tider för flygen, dels 3h för lounge vid varje byte och för att parera eventuellt strul.

Såhär ser det ut just nu:
ARN - CPH SAS Plus
CPH - PEK SAS Business
PEK - HND ANA Business

NRT-WAW LOT Business
WAW-ARN LOT Business

Kommer såklart hålla ögonen öppna för alternativa rutter och framförallt efter möjlighet till F när det närmar sig men skönt att ha något spikat iaf!

Har ringt till Tallin mina två första gånger under dagen och det var grymt va trevliga dom var båda gångerna :) För övrigt kul att ha snöat in lite på expertflyer osv också så jag kunde boka exakt de sätena jag ville ha på en gång. Vardagsmat för er, kul för amatör!
 
Last edited:

tobo

Medlem
Shit va snabb du är, läskigt. Tryckfelsnisse efter sömnbrist och för många "bensökningar" senaste dagarna, korrigerat!
 
Hur många poäng fick du betala för ovan och sökte/bokade du enbart via SAS hemsida? Vi är ute efter ungefär samma resa nämligen.
 

tobo

Medlem
Stämmer, 165 000 plus en 2-4-1 då vi är två som reser. Skatter/avgifter c:a 1700 per person. Ska posta detaljerna i tråden lyckad bokning bonusresa vid tillfälle.

Använde mig av awardfares, sas star alliance bokning, expertflyer och trådar här. Bokning skedde genom samtal till Tallin.
 
Toppen