Senaste nytt

Sökes bonusresa med Star Alliance i business Stockholm - Vietnam

• Varifrån vill du börja din resa? Helst Stockholm
  • Var är din destination? Vietnam
  • När vill/behöver du resa ut? December-Mars
  • Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 165 000 eb poäng och amex 2-4-1 voucher.
  • Vad är det viktigaste för dig? Kabinklass och destination Asien.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Spelar ingen roll.

Finns det ens Star Alliance bonusresor till Vietnam?

Jag och sambon har en hel del poäng att göra av med. Pengar är en annan femma. Men man kanske kan ta en semester ändå? Så därför har vi siktat in oss på ett billigt resmål där eb-poängen får stå för lyxen!

Kom gärna med förslag på andra platser med låg levnadskostnad. Vi har inte varit i Asien tidigare, så det är lite vilket som. Söker sol och strand!

//Dawid

Finns gott om resor. Testade till exempel att söka ARN-KUL här: Välj flyg | SAS och fick ditresa med Turkish och hem med Singapore Airlines i business. I Kuala Lumpur går det att bo tjusigt till bra pris, och därifrån är det billigt och enkelt att resa vidare inom Malaysia. Eller varför inte samma datum till Saigon, även där finns dit med Turkish och hem med SQ. Möjligheterna är oändliga :)

Skärmavbild 2019-08-05 kl. 14.55.01.png

Finns det ens Star Alliance bonusresor till Vietnam?
Ja, t ex flyger Turkish till Ho Chi Minh (SGN) och det finns 3-4platser varje dag 1/12 till 11/12.

Hem finns det också med TK och Air China. Deasa kan du boka själv online med SAS Star Alliance awardbokning. Vill du ha annan rutt, t ex via Singapore så kan du behöva ringa in då webbverktyget inte visar alla möjliga routings.

Stort tack för era råd! Vilket av dessa flygbolag har bäst businesskabin tycker ni?

Har inte åkt med något av bolagen i C ännu men när jag tittade såg det ut som att tillgången var bra mycket bättre med TK. Så kanske kan du sy ihop resan med ett hemresedatum som matchar med en avgång med SQ där det finns tillgänglighet och så väljer du TK på utresan för att maximera antalet dagar för er?

Har inte åkt med något av bolagen i C ännu men när jag tittade såg det ut som att tillgången var bra mycket bättre med TK. Så kanske kan du sy ihop resan med ett hemresedatum som matchar med en avgång med SQ där det finns tillgänglighet och så väljer du TK på utresan för att maximera antalet dagar för er?

Kollat lite bilder på TK och SQ. Jag kan förstå skillnaden i tillgång och efterfrågan :)

T/R med SQ vore fantastiskt. Kanske får ha lite is i magen?

Kollat lite bilder på TK och SQ. Jag kan förstå skillnaden i tillgång och efterfrågan :)

T/R med SQ vore fantastiskt. Kanske får ha lite is i magen?
Läs reserapporter här i forumet och kolla filmer på Youtube så får du en rätt bra uppfattning. Skulle rekommendera att boka något nu, tex TK dit och SQ hem, och sedan hålla koll och boka om när/om det dyker upp en ditresa med SQ. Kostar 150 kr per person, kan det vara värt. Annars är risken att ni står utan resa/inte får SQ någon av vägarna.

Toppen