Senaste nytt

Sökes: Bonus till tokyo

Sweettooth

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? Höst 2020
  4. När vill/behöver du komma hem?
  5. Hur länge vill du vara borta? 10-20 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna med amex 2-4-1
  7. I vilken kabinklass? First helst
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll men star alliance
  9. Vad är din budget? (per person) har just nu ca 220 000poäng totalt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord och på flygplatsen.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Stannar gärna men inte ett måste

Hej! Ny medlem och jag har spenderat timmar på er sida med att hitta information inför bokning av kommande bonusresa för att fira att min man fyller 30. Jag har får mycket bra information men det är lite jag fortfarande inte förstår: hur gör alla som lyckas boka F/C ett år innan avresa? Kan jag ringa Tallin och hoppas de kan hitta resor jag inte hittar via United?

Min tanke just nu är att flyga via FRA och hoppas att jag kan byta till F innan avgång. Flyger gärna ANA the suite eller the room hem men är egentligen öppen för vad som helst som ger oss en häftig upplevelse.

Jag fick nyligen veta (tack vare detta forum) att ANA släpper bokningsbara First-biljetter nästan ett år i förväg. https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates

Sedan att hitta till 2 personer blir väl lite svårare.
När jag skulle boka min första bonusresa så skaffade jag ett konto på awardfares.com för 50 kr/mån. Då kan du göra 100 sökningar/dag. Med det lite dyrare medlemskapet så kan du göra obegränsade sökningar. Rekommenderas!

Ska man välja air china F eller SQ C?

Här har du en reseapport på Air China F. Det skulle jag välja!

Air China First Class 777-ER Review | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men med det sagt, ska du välja F på en sträcka, se till att få in det på flera - annars brukar jag inte tycka det är värt den extra poängkostnaden.

Personligen tycker jag att Air China är det absolut mest underskattade som finns på detta forum. Det mest intressanta är att det är en sådan stor mängd personer här på forumet som dissar Air China C och F utan att ha testat själva. Testa själv och bilda din egen uppfattning.

Här har du en reseapport på Air China F. Det skulle jag välja!

Air China First Class 777-ER Review | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men med det sagt, ska du välja F på en sträcka, se till att få in det på flera - annars brukar jag inte tycka det är värt den extra poängkostnaden.

Personligen tycker jag att Air China är det absolut mest underskattade som finns på detta forum. Det mest intressanta är att det är en sådan stor mängd personer här på forumet som dissar Air China C och F utan att ha testat själva. Testa själv och bilda din egen uppfattning.
Har dom gjort om igen? Annars betalar man väl bara poäng för F för just den sträckan sedan ett tag tillbaka.

Har dom gjort om igen? Annars betalar man väl bara poäng för F för just den sträckan sedan ett tag tillbaka.

Det är fortfarande samma, mig veterligen. Således kan man boka F på utresan och C på hemresan och bara betala 97,5k poäng till Tokyo. Så planerar jag att göra på min nästa resa som är om några dagar - ifall passande LH F dyker upp. Annars sitter jag just nu med Air China C :)

Anledningen till att jag nämnde det var att om personen i fråga hittar F på exempelvis KIX-BKK och sedan bara C på Asien-Europa-sträckan så tycker jag personligen inte att det är värt det ;)

Toppen