Senaste nytt

Sökes: Biljett till solförmörkelsen den 21/8-17

jsn

Medlem
Är fortfarande sugen att åka och titta på denna solförmörkelse APOD: 2016 August 21 - Map of Total Solar Eclipse Path in 2017 August men lyckas inte få ihop pusslet :S Input mottages gärna :)

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg eller Oslo
  • Var är din destination? Så nära den totala solförmörkelsen som möjligt :)
  • När vill/behöver du resa ut? 20/8
  • När vill/behöver du komma hem? 23/8-27/8
  • Hur länge vill du vara borta? Upp till en vecka om det får ner priserna
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business. Gärna First om det går att få in i budgeten
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? helst Star Alliance, men även andra kan funka om det blir riktigt bra pris och flygtider
  • Vad är din budget? (per person) 20-25 kkr
  • Vad är det viktigaste för dig? Ombordupplevelsen, bonuspoäng, helst till Eurobonus men annars BAEC eller FlyingBlue.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigtvis men kan vara trevligt.
Min första plan var att boka SAS C till Chicago några dagar före den 21:e, vara där ett par dagar, sedan flyga ner till Saint Louis för själva solförmörkelsen och kanske spendera ytterligare någon eller ett par dagar, tillbaka till Chicago för någon dag och sedan hem till Sverige igen. Dock har jag ett 100årskalas (50+50) på kvällen och natten den 19:e som jag skall vara med på, så jag måste flyga på söndagen (från Göteborg eller Oslo), och då vill jag komma så nära solförmörkelsen som det bara går på söndagen.

Eftersom jag flyger söndag så kan jag tänka mig att stanna borta till följande söndag för att sänka biljettpriserna, men annars åker jag gärna tillbaka typ on-fr.

Jag kan tänka mig att stanna till ytterligare någonstans (1-3 ytterligare ställen) beroende på biljettpriser och vad jag kan få uppleva :)
 
Skoj! Även jag planerar att se solförmörkelsen, men pga rörigt schema blir det mest bara fram-och-tillbaka.
Jag siktar på Nashville, och funderar på att hyra bil med sikte mot Hopkinsville drygt 1 h från flygplatsen. (Maximal tid i mörker är just där)

Nashville ligger dock inte så dåligt heller om man vill vara bekväm.

SASplus ToR
19/8, ARN-EWR-BNA
21/8, BNA-ORD-ARN

Kanske inte så mkt till flygtips, men om du vill hänga kring Nashville så är det bara att säga till?
 
Toppen