nissefalk
Medlem
Om man då vill boka t.ex. Beijing - Tokyo och Tokyo - Shanghai i business med annat Star Alliance-bolag, blir då priset 50 000 poäng totalt eller per leg (utan voucher) enligt denna tabell (flyga från Centrala Asien och Fjärran östern till samma område)?
Kan man boka alla rutter (Alltså open jaw resan från/till Göteborg, samt rutterna inom Asien) på samma voucher?
Hur går man tillväga för att boka övriga Star Alliance-bolag med poäng? Är det ringa SAS som gäller?
Om du bokar allt på samma voucher så blir destinationen Tokyo och då kan du inte stanna i Beijing och Shanghai, flygningarna inom asien är ju inte så långa så där skulle du kunna stå ut med köpa ekonomi platser eller boka någon väg med de 60k poäng du har kvar.
En snabb sökning på google flights så kostar en resa Beijing-Tokyo-Shanghai ca 5,500kr per person, ser också ett pris på att flyga Beijing-Tokyo-Hong Kong-Shanghai för ungefär samma pris.
Beijing och Shanghai är bland de lättaste destinationerna med SAS att hitta business platser för poäng, själv har jag gjort den turen 2 gånger med SAS och sedan bokat separata flyg till Tokyo etc, då har jag haft tillgång till en dela Avios genom British Airways som är billigt att använda inom Asien.
Om du nu skulle boka Mars 30 till April 23 så har ni kanske möjlighet att besöka Tokyo, Hong Kong, Taipei eller liknande också under resan med 3 till 4 dagar på varje ställe.
Vill ni bara till Tokyo och säg Hong Kong så får man leta på Uniteds hemsida efter saver award tillgång i Business och sedan ringa SAS, Tallin , för att boka, men som sagt bokas en open jaw så måste flygningarna mellan de destinationerna vara separat annars kan du inte stanna över på varje ställe du kommer till.
Jag skulle nog säkrat upp SAS flygen nu och sedan leta vidare på olika alternativ och destinationer inom Asien för cash i Ekonomi