Senaste nytt

Sökes awardresa Stockholm - Buenos Aires - Okt/Nov 2021

JoelG

Medlem
Hej tänkte boka en Eurobonusresa (helst innan 28 februari) Tänkt att försöka få en rutt som åtminstone preliminärt är Boeing 747 med Lufthansa. När jag tittar på Uniteds awardsökning så finns det åtminstone tillgänglighet på returresan men ditresan är jag desto osäkrare på hur man ska åka. Kanske ni kan komma med tips?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  2. Var är din destination? Buenos Aires (EZE)
  3. När vill/behöver du resa ut? Oktober-November 2021
  4. När vill/behöver du komma hem? fredag/lördag valfri vecka
  5. Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class är ambitionen
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 180 000 Eurobonus (2 st Amex 241 varav ena går ut 28 februari)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Lufthansa på en av long haul
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, inte längre än nödvändigt
Tack så mycket för er hjälp!
 
Buenos Aires är generellt svårt att hitta awards till. Hem brukar vara lättare. Man måste "hänga på låset" när det släpps. Det är bara att sätta sig med Air Canada/United/ANA:s webb och kolla ARN-EZE och FRA-EZE alla datum du kan tänka dig.

Det jag hittar är tex 8 oktober från Stockholm via ADD med Ethiopian och hem den 18 oktober.

Observera att Argentina fortfarande är stängt i nuläget.
 

JoelG

Medlem
Buenos Aires är generellt svårt att hitta awards till. Hem brukar vara lättare. Man måste "hänga på låset" när det släpps. Det är bara att sätta sig med Air Canada/United/ANA:s webb och kolla ARN-EZE och FRA-EZE alla datum du kan tänka dig.

Det jag hittar är tex 8 oktober från Stockholm via ADD med Ethiopian och hem den 18 oktober.

Observera att Argentina fortfarande är stängt i nuläget.

Tack för dina tips. Ja jo det där med att komma in eller ej i landet är ju en stående fråga. Kan vara så att chansen är väldigt liten om 10 månader... ‍♂️
 

Mr Basic

Medlem
Hej tänkte boka en Eurobonusresa (helst innan 28 februari) Tänkt att försöka få en rutt som åtminstone preliminärt är Boeing 747 med Lufthansa. När jag tittar på Uniteds awardsökning så finns det åtminstone tillgänglighet på returresan men ditresan är jag desto osäkrare på hur man ska åka. Kanske ni kan komma med tips?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  2. Var är din destination? Buenos Aires (EZE)
  3. När vill/behöver du resa ut? Oktober-November 2021
  4. När vill/behöver du komma hem? fredag/lördag valfri vecka
  5. Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class är ambitionen
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 180 000 Eurobonus (2 st Amex 241 varav ena går ut 28 februari)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Lufthansa på en av long haul
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, inte längre än nödvändigt
Tack så mycket för er hjälp!
Mitt tips är att du först bokar ngt så ni ”är där”, sedan kan du börja optimera. Kanske Open jaw till Rio/Sao Paolo och hem från EZE (med betalt flyg till Buenos Aires på utresan), då får ni besöka ngn av dessa städer också. Tror Lufthansa flyger B747 till Rio/Sao Paolo. Kolla också via BOG med Lufthansa/Avianca.
 
Last edited:
Toppen