Tack för svaren och ert engagemang!
Lyckades idag boka Barcelona - San Jose utan transit i USA.
Avianca, Copa America & Turkish.
Låter inte alls bra. Frågade ni efter filt och kudde? Avianca är inte 5 star utan mer "enkel transport" när man inte kan flyga med nått annat.Nu har vi precis landat i Bogota och ska snart flyga vidare till San Jose och Tambor.
Avianca levererade verkligen inte ngn bra business-upplevelse.
- Ingen lounge access i Barcelona (vi fick köpa in oss i lounge)
- Ingen priority boarding, business gick på sist.
- Ingen välkomstdryck
- Ingen filt/kudde
- Inflight-systemet ej tillgängligt
- Wifi avstängt
- Vatten och cola var enda dryckerna (i varma plastflaskor)
- Maten påminde om en "charter-låda"
Vi får helt enkelt bara vara glada att det går att resa.
Låter inte alls bra. Frågade ni efter filt och kudde? Avianca är inte 5 star utan mer "enkel transport" när man inte kan flyga med nått annat.
Boarding bakifrån och framåt utifrån seat rows trodde jag var standard hos alla bolag numera? De jag flugit med sedan i somras är SAS, BA och Iberia, och de har alla gjort så.- Ingen priority boarding, business gick på sist.
Boarding bakifrån och framåt utifrån seat rows trodde jag var standard hos alla bolag numera? De jag flugit med sedan i somras är SAS, BA och Iberia, och de har alla gjort så.
Nu vet jag inte vad du menar med jumboplan, men alla widebody så boardar man generellt vid första/andra dörren och det är relativt vanligt att det finns business bakom denna dörr.Jag har inte flugit longhaul pa over ett ar, men just pa jumboplan bor man val fortfarande kunna boarda business forst, eftersom de svanger vanster istallet for hoger? Nu vet jag saklart inte vad flygbolag gor i praktiken pa longhaul.
Nu vet jag inte vad du menar med jumboplan, men alla widebody så boardar man generellt vid första/andra dörren och det är relativt vanligt att det finns business bakom denna dörr.
På Qatar A350 kommer mean tex in "mitt i" business kabinen. På SAS A340/350 är det 2 rader business bakom ingången. På swiss kommer du in vid dörr 2 och har 8-10 rader business bakom denna dörr.
Platsbokning på Turkish görs med fördel på classic-sidan.
Mina bokningar - SAS
Funkar bra!! Någon som vet hur man kan göra platsbokning på Copa reward flighterna? Får ej upp alternativ att välja plats på deras sida (my bookings) och på SAS classic står det att det ej stöds.