Senaste nytt

Sökes: Awardresa eller poängresa till Cancun, Mexiko (Cun)

För er som ska åka till Cancun (och Mellanamerika generellt), det kan hända att ni får lov att åka via Bogota utan att betala Sydamerika-zonspriset, det är ingen rättighet men det finns rapporter om att SAS har sett mellan fingrarna när det gäller routing till Mellanamerika via Bogota.

Är inte säker på att jag förstår vad du frågar. Business ToR Sverige - Nord och Mellanamerika kostar 130k poäng oavsett vilket Star Alliance bolag du flyger med. Se här: Star Alliance point chart – Where can you travel with your points | SAS

Skatter och avgifter kan skilja beroende på rutt och flygplatser. FRA bland de dyrare.

Var kommer siffran 65k ifrån? Med 1 voucher blir det halva antalet poäng för en person, det du menar?

Ja precis, jag trodde först man var tvungen att vara två.

För er som ska åka till Cancun (och Mellanamerika generellt), det kan hända att ni får lov att åka via Bogota utan att betala Sydamerika-zonspriset, det är ingen rättighet men det finns rapporter om att SAS har sett mellan fingrarna när det gäller routing till Mellanamerika via Bogota.

Oj spännande. Vill man det är första frågan som hoppar upp? Är det mest för att komma till Sydamerika du menar då eller är det fint där?

Oj spännande. Vill man det är första frågan som hoppar upp? Är det mest för att komma till Sydamerika du menar då eller är det fint där?
Nej, bara för att få fler routingalternativ (kanske flygtiderna passar bättre, kanske blir restiden kortare, etc). Man får bara ha max 23 timmar och 59 mellan flyg på bonusresor så det blir inte så mycket tid att utforska städerna man mellanlandar i.

Jag har försökt hitta lite olika alternativ själv på united.com och jag hittade att det fanns både tap portugal, turkish och lufthansa vid de datumen jag tittade på.

För att boka resan, är det då bäst att ringa SAS Tallinn och be dem boka resan? De drar då poäng och 2.4.1 vouchern?

En andra fråga är då jag tittar kostar det lika många poäng vare sig jag tar TAP, Lufthansa eller annat Star Alliancebolag, kan det stämma?

Sista frågan är då antal poäng. Jag ser resor med Star Alliance kostar 130.000 poäng i business class. Tolkar jag det rätt om jag tänker att Business tur och retur kostar 65.000 poäng tur & retur i business? Det låter lite, men tänkte att ni är ju proffs och har säkert en annan syn.

Stort tack för hjälpen för inlägget ovan, det har blivit mycket surfande sedan dess.

Ring "Tallin/018-numret" och kolla. Det jag gett dig är en indikation (baserat på Experflyer). Vad som faktiskt är möjligt att boka med Eurobonus kan bara "Tallin" svara på.

Vad gäller Lufthansa så ska du nog inte hoppas så mycket på det. Jag tror inte jag någonsin sett någon tillgänglighet i business på FRA-CUN.

En dum fråga till kanske men kan man välja ett bolag dit och ett annat hem och fortfarande hålla sig till samma poäng? (inom Star alliance)

Jag tror jag hittat en kul rutt då jag gillar olika flygbolag, lounger och flygplanstyper.

Dit: CPH-IST med 5.50 i Istanbul innan resa direkt till Cancun, landar i Cancun 07:10. Turkish men en A330 första sträcka och B787 som andra.
Hem CUN-LIS med 2.00 i Lissabon, sedan direkt till CPH. TAP med en A330 Neo från CUN och en A320 från LIS-CPH

Funkar lika bra från och till Arlanda, men tänkte Eventyr Lounge på vägen dit i CPH.

Låter det ok OM jag hittar biljetter eller låter något väldigt dumt?

Toppen