Senaste nytt

Sökes: Awardresa British Airways Avios - Stockholm - Bangkok

Osten

Medlem

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? Februari 2024
  5. När vill/behöver du komma hem? Innan 1 mars
  6. Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass? Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Endast inom Oneworld
  10. Vad är din budget? (per person): Totalt omkring 300.000 British Airways Avios
  11. Vad är det viktigaste för dig? Max 1 stop på vägen
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nope
Är helt novis på Oneworld och British Airways Avios, så tänker att jag testar och slänger ut frågan. Har själv försökt via American Airlines och British Airways sökmotorer att hitta resa, men lyckas få felmeddelanden varje gång som avios och skatter ska räknas ut...
Alla tips är välkomna men misstänker att det är lite sent ute...
 

henrik l

Medlem
Upplever ofta problemet med att sidan hänger sig när den ska räkna ut Avios och skatter. Eftersom BA inte flyger till Bangkok så är det oftast Qatar Airways som dyker upp, Finnair kan vara ett alternativ också. En work-around för att få ett grepp om antalet Avios och skatter, är att öppna ett konto hos Qatars privilege club. Har man väl ett konto där kan man även koppla det mot sitt BA-konto, inga konstigheter. Kollade nyss och det finns platser via Doha, 150 000 Avios T&R i business och skatterna går på dryga 4000 kr per pers om jag inte minns fel.
 

Osten

Medlem
Upplever ofta problemet med att sidan hänger sig när den ska räkna ut Avios och skatter. Eftersom BA inte flyger till Bangkok så är det oftast Qatar Airways som dyker upp, Finnair kan vara ett alternativ också. En work-around för att få ett grepp om antalet Avios och skatter, är att öppna ett konto hos Qatars privilege club. Har man väl ett konto där kan man även koppla det mot sitt BA-konto, inga konstigheter. Kollade nyss och det finns platser via Doha, 150 000 Avios T&R i business och skatterna går på dryga 4000 kr per pers om jag inte minns fel.
Tack för tipset!
 
Toppen