Senaste nytt

Sökes Award: Stockholm-San Francisco/Los Angeles-Stockholm med Star Alliance

MeddanSwe

Medlem
Hej,

Söker en bonusresa ARN-SFO (Open Jaw) LAX-ARN i början av april med Star Alliance. Är inte speciellt flexibel, kanske kan rucka på datumen +/- 1 dag.

AC verkar fungera men då blir det övernattning i Toronto/Montreal vilket inte är optimalt. Skulle helst köra routing ARN-(EU)-SFO & LAX-(EU)-ARN men SK/LH/LX på det transatlantiska segmentet verkar vara skralt på just mina datum.

Kanske någon har lite kreativitet och kan hitta någon lösning med så få (och korta) mellanlandningar som möjligt?

1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? SFO (hem från LAX)
  3. När vill/behöver du resa ut? 2/4-2020
  4. När vill/behöver du komma hem? 12/4-2020
  5. Hur länge vill du vara borta? 10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna med Amex 2-4-1
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 200k EB-poäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så kort resande som möjligt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Liten vänlig påminnelse att undvika förkortningar i rubriken. Jag har ändrat denna.

Utmanande eftersom du är så "kravstor" ;) med exakta datum och rutt. Det kan bli svårt och särskilt är SFO/LAX ganska svåra att hitta i normala fall. Du är också inne i påsk 2020.

FRA/MUC-DEN finns den 2:e och 12:e med Lufthansa. Busenkel US CBP process och du är redo på några minuter. Dock just nu damsugit på platser med United till SFO. Du kan köpa DEN-SFO/LAX-DEN separat som ett alternativ.

Annars finns det mycket Air Canada till YYZ/YUL från både LHR och FRA som du ser. Antingen vidare samma dag i ekonomiklass eller nästa dag i Ekonomi/Business. Jag hade frågat mig själv vad som är viktigast:
1. Exakta datum eller,
2. Snabbaste rutt och/eller
3. Villig att lägga lite stålar på separata biljetter för 1 och 2

Om din budget faktiskt är 200k per person så borde du kunna boka "bästa tillgänglighet" biljetter med sas, särskilt om du räknar in intjäningen. Väl?

Liten vänlig påminnelse att undvika förkortningar i rubriken. Jag har ändrat denna.

Utmanande eftersom du är så "kravstor”...

Absolut utmanande, hoppades på att någon hade ett ess i bakfickan hehe. Routing via Denver kanske funkar ändå, tack! Tänkte inte på det!

Om din budget faktiskt är 200k per person så borde du kunna boka "bästa tillgänglighet" biljetter med sas, särskilt om du räknar in intjäningen. Väl?

Budget är mer vad jag har tillgängligt, inte nödvändigtvis vad jag är villig att lägga på resan. Går det att applicera 2-4-1 på dessa biljetter? Trodde det bara var för ”bästa pris”.

Toppen