Senaste nytt

Sökes Award resa till Thailand eller Sri lanka

robert10

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Colombo, Bangkok
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur ,kan tänka mig open Jaw
  4. När vill/behöver du resa ut? Utresa mellan 1a Januari-15 Februari 2024
  5. När vill/behöver du komma hem? 1-31 Mars
  6. Hur länge vill du vara borta? 6+ Veckor
  7. Hur många personer som skall resa? 3 Vuxna 1 barn (4år) 1 spädbarn
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person): Har 2 st vouchers (2for1) samt 330k eurobonuspoäng
  11. Vad är det viktigaste för dig? Undvika strul på flygplatser då jag flyger med familj.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, behövs ej.
Hej Alla rutinerade bonusresenärer. Söker en vinter resa med familjen, har försökt använda SAS sökmotor och sökt ben för ben men inte givit mig något bra resultat. Fått lite olika uppgifter kring när Thai Air släpper sina bonusplatser hörde att det blivit 180dagar innan efter pandemin? Isf borde timingen vara ganska bra nu. Sri Lanka är ett resmål som är intressant men har märkt att det verkar vara väldigt svårt att ta sig dit med poäng. Uppskattar all hjälp jag kan få. Kan tänka oss att splittra två platser i business på olika dagar om det skulle behövas.

Last edited:
Då du skriver undvika strul är byte i Indien uteslutet, således går Air India och byten i Indien bort. SQ går inte att boka med Eurobonus, således är enda alternativet TK, IST-CMB.
Finns 4st platser i business 2024-01-07 ARN-IST-CMB, TK1794 + TK730
Finns 3st platser i business 2024-03-21 HKG-ZRH-VIE*, LX 139 +OS562 eller OS552

* för att se tillgängligheten måste du söka HKG-VIE

Borde gå att hitta hem VIE-ARN, ring in och hör vad de kan erbjuda

Sen får det bli reveune CMB-HKG,

Då du skriver undvika strul är byte i Indien uteslutet, således går Air India och byten i Indien bort. SQ går inte att boka med Eurobonus, således är enda alternativet TK, IST-CMB.
Finns 4st platser i business 2024-01-07 ARN-IST-CMB, TK1794 + TK730
Finns 3st platser i business 2024-03-21 HKG-ZRH-VIE*, LX 139 +OS562 eller OS552

* för att se tillgängligheten måste du söka HKG-VIE

Borde gå att hitta hem VIE-ARN, ring in och hör vad de kan erbjuda

Sen får det bli reveune CMB-HKG,
Först och främst stort tack för snabbt svar. Wow nedflygningen är ju perfekt, hemåt krångligare antar att revenue betyder att man får köpa till det flyget. Tror du att det finns chans för nya bonusbiljetter möjligen lite tidigare än 21 Mars med enklare resväg? Är Thailand bara att glömma i business under den perioden? Hittar bara i ekonomi iaf med SAS Sökmotor.

Precis revenue innebär att man köper biljetter för pengar. Jag har inte hittat något tidigare. Asien är väldigt svårt just nu och HKG-ZRH-VIE ffa med Swiss med B777 är ett VÄLDIGT BRA alternativ. Det kan såklart 180d innan avgång dyka upp platser med Thai i business från BKK olika destinationer i Europa, men finns inga garantier. Vill du till Thailand hade jag bokat CMB-BKK/HKT hängt där i några veckor och sedan några dagar innan hemresa åkt BKK-HKG tagit och tagit några dagar där.
Boka nu och sedan kolla lite av och till om något öppnar sig och då kan man ju boka om* för 150kr/person, inte mycket att fundera på - bättre att säkra resan nu än att vela, tillgängligheten är en ögonblicksbild, imorgon kan biljetterna vara borta.

* Det går bara att boka om /avboka såväl utresa som hemresa 24h INNAN avgången för utresan, efter påbörjad resa går det INTE att boka om / avboka.

• Gilla
Reactions: hco
Okej tack för tipset, hade tänkt en resa på några veckor färre 6-8veckor ish 10.5 veckor är lite häftigt men man har inte så många val möjligheter iofs. Menar du boka både ut och hemresan? Går det att bara boka utresan med 2 vouchers sedan lägga till hemresan när/om man hittar något lite mer passande? Har för mig att det ska kosta mer poäng dock men så kanske det inte är.

Jag hade säkrat både ut och hemresa.

Ja det går att endast boka utresan, risken är ju dock att du står utan hemresa - lägga till ekonomi hem senare borde ju gå att lösa enkelt och då finns ju tillgänghet från BKK. Det går ju även att boka business ut och sedan ekonomi hem från BKK nu och sedan boka om om det öppnar sig. Oavsett vad du väljer så kommer det bli ombokningavgift på 150kr/person.

Enkelresa är 60% av T&R priset.
Voucherna gäller bara så länge som de är giltiga, går de ut 31 dec 2023 kommer du inte kunna använda dessa om du bokar om det efter 31 dec 2023, då måste du istället ha en/två ny voucher(s).

Jo sant, då är det nog smartast att boka den den utresan med typ BKK i ekonomi hem sen försöka omboka hemresan med business.

Juste, då blir det att boka den och sedan leta vidare efter hemresa i business.

Toppen