Senaste nytt

Sökes: Award London till Los Angeles i Oktober 2018

igelkotten

Medlem
Äntligen dags för första longhaul awarden. Än så länge har jag testat C med SAS och med TAP, så undviker gärna dessa (kan tänka mig SAS dock). Min resa kommer starta i London, och syftet är att hälsa på vänner till min tjej i LA, så hon undviker gärna "tidsödande" stopovers tyvärr. Vill gärna prova lite olika bolag, så flyger gärna olika *A-bolag så gott det går. Tacksam för all hjälp jag kan få, eftersom jag aldrig sökt awards. Jag har gjort lite sökningar på United.com, men inte hittat något bekvämt, men ska fortsätta söka.
  1. Varifrån vill du börja din resa? London
  2. Var är din destination? Los Angeles
  3. När vill/behöver du resa ut? 12 oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? Vill helst åka hem söndagen 21 oktober. Försöker boka resan så att jag enbart använder 5 semesterdagar, men kan tänka mig upp till 7.
  5. Hur länge vill du vara borta? 8-9 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 110000 Eurobonuspoäng + Amex 2-4-1-voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bekväm resupplevelse samt testa nya star alliance-bolag. Kan tänka mig en transfer på vägen dit för att prova C med Swiss, eller via Kanada. På vägen hem testar jag gärna direktflighten Air New Zealand har (NZ2) om möjligt.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Tack på förhand!

Låt mig gissa, det är någon slags lov/långhelg där? Jag tror du är ett halvår för sent ute för att kunna ha några som helst krav på resrutt eller bolag.

Sätt dig med United.com och se vad du hittar, om det nu finns något alls.

Framförallt gäller att med så kort varsel (ja, det är väldigt kort varsel för longhaul I premium kabin) gäller det att I princip boka det första du hittar.

Även med ganska lång förvarning är det svårt att ställa krav på både bolag och datum. Man brukar behöva vara flexibel på det ena eller det andra för att hitta något bra, åtminstone med några dagar framåt och bakåt i datum fallen.

(däremot är höstlovet I uk först veckan efter)

Sätt dig med United.com och se vad du hittar, om det nu finns något alls.

Boka direkt och fortsätt söka ifall något mer släpps som faller mer i smaken så kan du boka om, eller om du inte hittar något så fortsätt söka ifall det släpps fler platser, men som jag förstår är LA väldigt populärt för bonusresor så räkna med svårigheter precis som tidigare talare säger, tyvärr.

Toppen