Senaste nytt

Sökes award: Hjälp oss komma hem (ARN) från Tokyo

Hade cashat biljetter i eco TYO-ARN låg på ca 8k/person. Alt ha is i magen och se om det kan släppas något med SAS idag eller imorgon. för 18-20/4.
Finns ju 17/4 i Go för poäng.
Hittar inte för 8k/person. Mer runt 12/13 per person.

Platserna som släpps med SAS, vet du om de dyker upp hos Awardfares ganska direkt? Eller bör jag ha kolla någon annanstans? Har bara åkt med partner

Ring och fraga om det finns alternativ med China Eastern Airlines via Shanghai och nagot mer stopp i Europa. Jag fick Eurobonuskundtjansten att boka med dom for 2 manader sedan trots att alternativ inte kom upp pa SAS sokmotor.
Har försökt vid 4 tillfällen nu. Tyvärr hittar de inget. Min uppfattning är att kunskapsnivån också är låg. De behöver dubbelkolla varje villkor och regel. Jag behöver bokstavera flygplatskoder då de inte känner till några. Detta var första bokningen i telefon efter bytet till Skyteam så känns som en försämring.

Du kan bara boka partneraward tills 4 dagar innan om inte den begränsningen är borttagen, men det tror jag inte. Något att ha med sig i sista-minuten bokning. Sen kanske LH F-tricket funkar fortfarande men kräver ju tyvärr kontakt med kundtjänst :(

Hur hade Eurobonus varit idag om SAS hade varit kvar i Star Alliance? Ingen vet.
Nej men det vi tyvärr vet är att det för tillfället är precis klappuselt i jämförelse. Givetvis bättre än inget men likväl kasst. Att det finns anekdoter att nån lyckats boka en 35h resa till Tokyo efter en veckas specialsök via nån extern tjänst, 7*5h samtal med kundtjänst och diverse på/av/ombokningar av ”feeder” flyg talar bara för detta och inte emot som man ibland får intrycket av.

1744754020402.png

Kanske inte så roligt men verkar komma hem med den här varianten...

Toppen