Senaste nytt

Sökes award: Hjälp oss komma hem (ARN) från Tokyo

Migato

Medlem
Hej, vi befinner oss just nu i Tokyo och efter konstiga turer med SAS kundtjänst och waiting list efter waiting list har vi nu inte en resa hem. Vi hade alltså två separata bokningar och bokningen hem blev aldrig biljetterad. Har sökt på Awardfares i dagar utan större framgång.

Vore så tacksamt om ni kunde hjälpa mig hitta något hem medan jag spenderar mina timmar i Tokyo med att söka på Awardfares och i telefonkö med SAS kundtjänst ❤️.

1. Varifrån vill du börja din resa? Tokyo men kan även köpa revenuebiljett till t.ex Taipei och åka därifrån. Då måste vi nog påbörja resan tidigare.
  2. Var är din destination? Arlanda, men även AMS, CPH eller andra destinationer i Europa med billig revenue-connection till Arlanda funkar
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkelresa
  4. När vill/behöver du resa ut? 20e eller 21a april. Även 19 kan funka
  5. När vill/behöver du komma hem? Behöver vara hemma på Arlanda på kvällen den 21a april.
  6. Hur länge vill du vara borta? N/A
  7. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Business (optimalt), Premium eller ekonomi
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Skyteam p.g.a. voucher
  10. Vad är din budget? (per person): 110 000 poäng per person med Amex voucher.
  11. Vad är det viktigaste för dig? Vara hemma i Stockholm den 21 april.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?Nej

Satt och letade en del också, om någon annan ska ta upp eller om ni vill hålla koll på lite alternativ har jag sökt följande utan resultat:

NRT - AMS
NRT - MEX
NRT - MTY

HND - CPH
HND - CDG
HND - ICN
HND - PVG - EU
HND - SEA - EU
HND - MSP - EU
HND - LAX - EU
HND - DTW - EU
HND - ATL - EU

Försökte även via Vietnam men finns inget inom de datumen.

Eventuellt att SAS kommer öppna upp lite mer när det närmar sig, någon som kan se tillgång på biljetter på de kärrorna, så kan man ju göra en rimlighetsbedömning om det kommer upp något sista minuten.

Tyvärr väldigt skralt med resor från Japan till Europa i biz. Finns ingenting i biz förrän i December om man tar bort vietnam airlines.

TPE-PRG den 19/4 business med China Airlines. Går att boka till CPH. Tyvärr dubbla poäng priset.

SAS har billiga enkel från BKK i ekonomi den 19e: https://www.google.com/travel/flights/s/5dTJwahT4wcszo2m8
Kanske inte optimalt, men bättre än många andra alternativ.

Air China från Osaka den 19 med bara ett stopp har också ett rimligt pris (även det i ekonomi): https://www.google.com/travel/flights/s/mZxWbrZx2f5D6rxu6

Finns PKX-RUH-GVA/FCO 20/4 - i eco. Vidare till ARN från dessa 3 är dock riktigt dyrt.

Tack för all hjälp med att kolla. TPE-PRG lyckades jag boka men de hade bokat fel ordning. Så sista delen av resan var Prag - CPH och mitten var CPH - ARN. Dvs omvänd ordning. Hur de lyckades biljettera det vet jag inte. Vilket innebar att de var tvungna att sen avboka. Givetvis gick det inte att boka om resan i rätt ordning efter det då tillgängligheten försvann.

Att köpa revenue-biljett inom Europa är som ni säger just nu väldigt dyrt.

Hade cashat biljetter i eco TYO-ARN låg på ca 8k/person. Alt ha is i magen och se om det kan släppas något med SAS idag eller imorgon. för 18-20/4.
Finns ju 17/4 i Go för poäng.

Ring och fraga om det finns alternativ med China Eastern Airlines via Shanghai och nagot mer stopp i Europa. Jag fick Eurobonuskundtjansten att boka med dom for 2 manader sedan trots att alternativ inte kom upp pa SAS sokmotor.

Toppen