Senaste nytt

Sökes: alternativa vägar hem från Seychellerna!

Revenue biljett med Etihad till AUH för 3k per person (torsdagar) är ett prisvärt alternativ ni kan kika på. Gott om award biz hem med b.la. TK därifrån.

Ni måste dock över på landside och checka om väskor men immigration på AUH bör gå rätt snabbt då man landar utanför rush hour. Även i rush hour tar det oftast inte allt för länge (mindre än en timme från touchdown till landside). Sen är det ju en risk man tar om flyget skulle bli inställt eller kraftigt försenat med flera timmar. Jag hade tagit en/ett par dagar i Dubai men det vet jag inte hur sugna ni är på :)
 
  • Gilla
Reactions: hco

Pyggme

Medlem
Revenue biljett med Etihad till AUH för 3k per person (torsdagar) är ett prisvärt alternativ ni kan kika på. Gott om award biz hem med b.la. TK därifrån.

Ni måste dock över på landside och checka om väskor men immigration på AUH bör gå rätt snabbt då man landar utanför rush hour. Även i rush hour tar det oftast inte allt för länge (mindre än en timme från touchdown till landside). Sen är det ju en risk man tar om flyget skulle bli inställt eller kraftigt försenat med flera timmar. Jag hade tagit en/ett par dagar i Dubai men det vet jag inte hur sugna ni är på :)
Vilken bra idé, dit hade jag inte alls funderat. Tack Mohamed för förslaget!
 
Vilken bra idé, dit hade jag inte alls funderat. Tack Mohamed för förslaget!
Ingen fara, fortsatte kolla lite och kan se att Emirates också har rimliga priser från ön.

Vill ni undvika economy verkar KQ SEZ-NBO-ADD vara det enda under 10k i business. Men jag hade nog youtubeat för att se hur deras Embraers är. Loungen i NBO läser jag till mig är bra med afrikanska mått mätt, vilket jag och många andra i forumet kommer får bedöma när SAS byter till Skyteam. Ni kanske kan berätta om er upplevelse om det nu blir den vägen.

Använde google flights "utforska" som verktyg.
1714471750900.png
1714471917292.png
 

Pyggme

Medlem
Efter att även biljetten till Seychellerna försvunnit, blev resan till något helt annat - vi flyger nu till AUH och sen vidare till Maldiverna. Utan ditt förslag hade vi aldrig hamnat där i tanken, så än en gång, tack så mycket Mohamed!
 
Nice, varsågod! Etihad då och inte Wizzair hoppas jag :eek: med EY tjänar du dessutom Eurobonus extrapoäng för resan.

Hur ser bonusresan till AUH ut? Gissar TK, har ni tid till att besöka loungen i Istanbul?
 

Pyggme

Medlem
Nice, varsågod! Etihad då och inte Wizzair hoppas jag :eek: med EY tjänar du dessutom Eurobonus extrapoäng för resan.

Hur ser bonusresan till AUH ut? Gissar TK, har ni tid till att besöka loungen i Istanbul?
Förlåt, glömde svara på detta. Pga anledningar har vi faktiskt hoppat över Maldiverna och istället ska vi till - Seychellerna :D

Blev lite ombokningar från TKs sida, så nu har vi typ två nätter i Abu Dhabi (landar 00.30), sen åker vi med Etihad till Seychellerna i 10 nätter och sen 1 natt i Abu Dhabi (flyger hem 01.30 så har en hel dag där till, funderar lite på att åka till Dubai istället men det tar ju också tid fram o tillbaka, så just nu är det bara en tanke. Var i Dubai när de invigde Burj Khalifa och det har ju hänt en del där på 15 år så hade varit kul att se dock, men inget måste.).

Vi hade inte så mkt tid till loungen i Istanbul men pga ombokningar så har vi nu 4 timmar på ditresan, och den är ju alltid trevlig att besöka - men hade föredragit de tider vi hade...
 
Förlåt, glömde svara på detta. Pga anledningar har vi faktiskt hoppat över Maldiverna och istället ska vi till - Seychellerna :D

Blev lite ombokningar från TKs sida, så nu har vi typ två nätter i Abu Dhabi (landar 00.30), sen åker vi med Etihad till Seychellerna i 10 nätter och sen 1 natt i Abu Dhabi (flyger hem 01.30 så har en hel dag där till, funderar lite på att åka till Dubai istället men det tar ju också tid fram o tillbaka, så just nu är det bara en tanke. Var i Dubai när de invigde Burj Khalifa och det har ju hänt en del där på 15 år så hade varit kul att se dock, men inget måste.).

Vi hade inte så mkt tid till loungen i Istanbul men pga ombokningar så har vi nu 4 timmar på ditresan, och den är ju alltid trevlig att besöka - men hade föredragit de tider vi hade...

Seychellerna blir grymt!

Etihad bjuder på gratis flygbuss till och från Dubai om man har ankommande/avgående flyg med dem. Testade det i vintras och den funkade bra då. Höll tiden (tog nästan 2 tim), bekväma säten och A/C. Avgår precis utanför terminalen i AUH. På väg tillbaka till Abu dhabi tog vi taxi vilket kostade runt tusenlappen och ca. 30 minuter snabbare.

4 timmar kommer gå oerhört snabbt i loungen. En heldag Turkish i C med två flyg och häng i lounge låter som en fantastisk start på resan.
 

Attachments

  • Screenshot_20240520_164530_Drive.jpg
    Screenshot_20240520_164530_Drive.jpg
    233 KB · Visningar: 18
Toppen