Senaste nytt

Sökes: 2-4-1med Star Alliance till Perth och Bali i feb/mars

Vi har båda varsitt Amex premium, kopplat till två olika EB-konton så vi har skapat en poängpool för att kunna utnyttja samtliga poäng. Skulle väl i teorin kunna byta elbolag och lite annat smått och gott, men är ganska mån om att boka så snart som möjligt då vi redan är ca 5 månader för sent ute...
Aja värt ett försök att kolla då får ni helt enkelt bara shoppa loss som galningar istället

Haha ja, inredningen och vitvarorna kanske börjar behöva bytas trots allt.. ;)

Det alternativ vi är inne på nu för att kunna få business iaf någon sträcka är:

Utresa
ARN-LHR-SIN i SQ business (behövs ca 15k poäng till som kan köpas för 3000:)
SIN-PER (ca 1500:- pp lågpris, ev. tight med 3h transfer?)

Däremellan:
PER-DPS (ca 1500:- pp lågpris)

Hemresa open jaw
DPS-ARN (inte hittat bra flyg här ännu, blir economy men ogärna 6h mellanlandning i BKK)

= Totalt ca 4500:- per person plus skatter, får då business ARN-LHR-SIN.

Förstår att det är en otroligt subjektiv fråga att försöka få svar på, men är detta ett bra pris?

På olika biljetter, med incheckat bagage förmodar jag, låter det väl tight oavsett vilken av de större flygplatserna jag tänker på...

Haha ja, inredningen och vitvarorna kanske börjar behöva bytas trots allt.. ;)

Det alternativ vi är inne på nu för att kunna få business iaf någon sträcka är:

Utresa

Däremellan:
PER-DPS (ca 1500:- pp lågpris)

Hemresa open jaw
DPS-ARN (inte hittat bra flyg här ännu, blir economy men ogärna 6h mellanlandning i BKK)

= Totalt ca 4500:- per person plus skatter, får då business ARN-LHR-SIN.

Förstår att det är en otroligt subjektiv fråga att försöka få svar på, men är detta ett bra pris?

Personligen hade jag nog sparat poängen, samlat lite till o fått till en resa där ni kan få in mer business. Vad som är mest värt är ju lite om ni tänker åka på nån längre resa snart igen. Ska ni inte de eller inte är beredda att lägga pengar för de på boende osv så hade jag kört på detta ni nu kan få till. Annars väntat o då kunnat få mer värde för poängen då min åsikt är att poäng på ekonomibiljett long haul känns lite bortkastat om de inte råkar vara att de bara finns jättedyra ekonomibiljetter o man måste åka.

Samtidigt är de ett bra pris jämfört med med att köpa en businessbiljett till Singapore men hade hellre väntat o fått både dit o hem

Som tidigare nämnts så är det mycket som spelar in. Om allt klaffar skulle jag säga att det är lugnt på SIN. Gjort samma byte själv på olika biljetter, incheckat bagage och byte från T1 -> T4 vilket inkluderar både tåg och busstransfer. Samt immigration.

Men som sagt, riskabelt är det helt klart.

3 timmar på Changi borde fungera bra, det är ju trots allt en av världens bäst organiserade flygplatser och SQ är ju duktiga på att flyga i tid. Vet inte om du kan vara hjälpt av att boka SIN-PER med Scoot som är SQs lågpris bolag (ca 160 SGD en väg). Det blir 2 separata biljetter ändå, men lite brand loyalty kanske kan ge lite good will om det krånglar???

Personligen hade jag nog sparat poängen, samlat lite till o fått till en resa där ni kan få in mer business. Vad som är mest värt är ju lite om ni tänker åka på nån längre resa snart igen. Ska ni inte de eller inte är beredda att lägga pengar för de på boende osv så hade jag kört på detta ni nu kan få till. Annars väntat o då kunnat få mer värde för poängen då min åsikt är att poäng på ekonomibiljett long haul känns lite bortkastat om de inte råkar vara att de bara finns jättedyra ekonomibiljetter o man måste åka.

Samtidigt är de ett bra pris jämfört med med att köpa en businessbiljett till Singapore men hade hellre väntat o fått både dit o hem

Jag är med på hur du menar och får väl motvilligt medge att det låter mest rimligt. Economy long haul är knappast det bästa sättet att använda poängen. Samtidigt har vi ingen längre resa inplanerad på ett tag framöver, "måste" åka dessa datum och vouchern brinner som sagt inne vid nyår. Så genom att använda upp poängen blir det betydligt bättre utrymme i budgeten för skojigheter och bättre boende på plats.

Återigen: stort tack för alla svar och kommentarer! Om vi skulle hosta upp och boka business utlovas givetvis en trip report. :)

Toppen