Senaste nytt

Sökes: 2-4-1 Stockholm/Skandinavien <> Tokyo/Japan (voucher går ut 2018)

180.000 poäng och 2 vuxna, 1 infant som räknas som vuxen poängmässigt när det gäller Star Alliance awardresor. Bör väl inte kunna flyga Star Alliance då utan enbart rent SAS flyg som dom har råd med
Inte speciellt långt utan minst en 241-voucher. Med en voucher räcker poängen till Tokyo i Ekonomi, med 2 vouchers kommer ni till Nordafrika-regionen, t ex Seychellerna i Business. Utan vouchers kan ni åka ekonomi till Nordafrikaregionen

180.000 poäng och 2 vuxna, 1 infant som räknas som vuxen poängmässigt när det gäller Star Alliance awardresor. Bör väl inte kunna flyga Star Alliance då utan enbart rent SAS flyg som dom har råd med
Inte speciellt långt utan minst en 241-voucher. Med en voucher räcker poängen till Tokyo i Ekonomi, med 2 vouchers kommer ni till Nordafrika-regionen, t ex Seychellerna i Business. Utan vouchers kan ni åka ekonomi till Nordafrikaregionen
180k poäng och voucher räcker ju i Business nästan överallt, infant behöver ingen bonusplats och betalar bara lite skatter så länge de sitter i knä och inte har egen stol.
Eller är det något jag missar här?

180k poäng och voucher räcker ju i Business nästan överallt, infant behöver ingen bonusplats och betalar bara lite skatter så länge de sitter i knä och inte har egen stol.
3 Pers, skriver ju att deras barn räknas som vuxen så jag förutsatte att barnet var 2 år eller äldre. Dock är ju Infant fel benämning på ett så stort barn

@palmen ahh... Jag svarade på denna, vilket visade sig vara ett felaktigt svar på OP och inte en ny fråga som jag trodde...

Japp totalt matematiskt haveri som sagt från min sida

Hade hoppats på att kunna posta min lyckade bokning här i tråden, då jag var riktigt nöjd med det jag tillslut fann: Singapore airlines T/R A350 samt A380 (se bild). Tyvärr sätter ett felmeddelande stopp för detta ("Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris."),vilket jag får upp oavsett hur jag bokar och har försökt hela dagen med olika varianter, har 180k poäng. Verkar vara ett känt fel? Är tyvärr inte EBG så kan inte komma fram till supporten idag, skickade ett mail som jag antar kommer hjälpa föga. Bara att skaffa en ny voucher antar jag... Hade tydligen två som gick ut idag. Skulle bokat via Tallinn när jag kom fram idag efter några timmar i kö, men de hittade inte denna resa? Då gör jag väl det själv tänkte jag... Aja, Gott nytt år och tack för hjälpen!

Attachments

• SAS 2-4-1 ARN NRT.jpg
    SAS 2-4-1 ARN NRT.jpg
    42,8 KB · Visningar: 220
Ja, jag har inte heller lyckats boka online på liknande rutter, har provat i några dagar och det är nån bugg. Inte orkat ringa in än eftersom mina vouchers gäller även imorgon

Kan för protokollets skull klargöra att vi bokade ovanstående flight med SQ men fick använda en 2019-voucher istället. Känns dock lite skönt att ha möjligheten att boka om och att jag kan hålla ögonen öppna för en kortare resa under våren (med ANA/SAS?). Velade dessutom lite mellan SWISS och SQ i business, men fick lyckligtvis sätena rad 11/19 på SQ så fick bli det. Vad hade ni valt?

Toppen