Senaste nytt

Söker tips, vad är bäst: Singapore Airlines via London, Paris eller Frankfurt?

Jag har en resa med anslutning från CDG några dagar efter sas strejk, ska bli intressant att se hur detta går :)

Varför utesluter du/ni CPH? Är det något jag missat?

FRA, CDG och LHR har alla A380 skulle jag gissa är anledningen. Det har också ZRH som jag hade funderat på särskilt om man har Star Gold eftersom Singapore flyger från Terminal E och där har man access till den väldigt trevliga Senatorloungen. Det är också i mitt tycke en mycket trevligare upplevelse totalt.

Varför utesluter du/ni CPH? Är det något jag missat?
För jag vill se en annan flygplats än den :) Ska ju till Stockholm och då kan jag lika gärna ta någon annan flygplats. Har varit en gång i London, en gång i Frankfurt, ingen i Paris och 300 ggr i Köpenhamn (typ) :) plus att alla andra har en chans till A380 :)

• Gilla
Reactions: Gus
DME finns ju också, och då är sista benet till Arlanda väldigt bra business (samma plan) dock inte A380 utan A350. Loungen på DME är ju inte som de på Heathrow, mer som en SAS-lounge vad gäller utbud. Största fördelen är kort byte och man är framme tidigt I Stockholm.
Jag åker nog den rutten på vägen dit så skulle vilja ha en annan tillbaka.... HELST med en A380 då eftersom jag då flugit med deras A350... :)

Singapores Heathrow lounge är en av de trevligare SQ loungerna. 380 är tystare än alternativen och på det viset behagligare. Men det är en massivt stor C kabin som kan förta lite av lyxkänslan.

Aha då förstår jag. Men varför tar du ändå inte CPH och försöker göra en upgrade till F innan den försvinner från CPH? Måste vara lättare där än på de andra hubbarna...:)...

Mer exlusiv liten F-kabin får man ju leta efter...

Aha då förstår jag. Men varför tar du ändå inte CPH och försöker göra en upgrade till F innan den försvinner från CPH? Måste vara lättare där än på de andra hubbarna...:)...

Mer exlusiv liten F-kabin får man ju leta efter...

Nu förstod jag ingenting :/

Toppen