Senaste nytt

Söker tips på resemål och aktiviteter för 20-år jubileum med företaget

Vi hade en liten omröstning och eftersom en majoritet av företaget gillar Highland Whiskey (hade jag fått bestämma så hade det blivit Islay) så är det vi skall satsa på, så är det någon som kan tipsa om en lämplig rutt om vi utgår från ABZ.

Vi hade en liten omröstning och eftersom en majoritet av företaget gillar Highland Whiskey (hade jag fått bestämma så hade det blivit Islay) så är det vi skall satsa på, så är det någon som kan tipsa om en lämplig rutt om vi utgår från ABZ.
Jag skulle gjort precis så som jag skrev i mitt förslag ovan, ta en hyrbil och åk till Dufftown/Craigellachie där ni redan har bokat in er på något boende för er resa.Utifrån det så går ni/tar taxi till de olika ställena om ni inte hittar någon tur som ordnas.
Båda dessa två byar är väldigt små, men Dufftown är den större utav dom. Någon av dagarna kan ni ta en utflykt till Elgin och besöka Gordon & McPhails shop tex. Börja med att titta vad det finns för boenden och se om ni kan få något trevligt Inn och försök kontakta dom om de har några möjliga turer för att prova whisky.

Det blev ingen resa i höstas men nu har vi bokat en resa i April.
Boende blir på Highlander Inn i Craigellachie och vi har bokat upp ett antal besök på destillerier.

En fråga som jag undrar om är hur det funkar med taxi mellan olika detillerier, kan man betala med kort eller är det kontanter som gäller ?

/Andreas

Det blev ingen resa i höstas men nu har vi bokat en resa i April.
Boende blir på Highlander Inn i Craigellachie och vi har bokat upp ett antal besök på destillerier.

En fråga som jag undrar om är hur det funkar med taxi mellan olika detillerier, kan man betala med kort eller är det kontanter som gäller ?

/Andreas
De största bolagen kan ta kort men till en högre taxa. Mindre street cabs kommer bara att kunna ta kontanter. På småorterna skulle jag rekommendera kontanter till taxi. Gör upp om priset i förväg och ta ut kontanter till det du behöver resa för.

Då var det äntligen dags för denna resa att bli av och programmet ser ut som följande:

Torsdag 19/4
Resa GOT - ABZ via CPH (SAS)
Transport till Craigelachie, boende bokat på Highlander Inn

Fredag 20/4
kl 10:00 Rundtur på Speyside Cooperage
kl 13:00 Rundtur på The Macallan destillery
kl 16:00 Rundtur på Cragganmore destillery

Lördag 21/4
kl 10:00 Rundtur på Abelour destillery
kl 14:00 Rundtur på Cardhu destillery

Söndag 22/4
Hemresa

Jag kommer försöka skriva lite reserapport men det blir ingen livetråd så det är ingen mening att sitta och toktrycka på F5 :)

/Andreas

Toppen