Senaste nytt

Söker tips på flyg/hotell för 1,2M AMEX-poäng

Nils-Olof

Ny medlem
Vad göra med 1.2M AMEX Rewards-poäng?

Är ny på Business-forum och undrar om någon kan komma med tips på hur jag bäst kan använda 1,2M AMEX-poäng? Vi är två vuxna som vill resa eller bo i härligt avslappnande miljö någonstans där det är varmt. Gärna romantiskt. En dröm är Franska polynesien/Söderhavet. Vill gärna maxa poängen (tror det heter så) så både flygresor eller hotell kan vara aktuellt. Har du tips på guldkorn?

Har AMEX Plat, Hilton GOLD, SPG GOLD, Shangri-La JADE, Melia Gold. Dock inte några medlemskap inom flyg förutom vanligt bas Eurobonus.

Tacksam för alla tips!

Är ny på Business-forum och undrar om någon kan komma med tips på hur jag bäst kan använda 1,2M AMEX-poäng? Vi är två vuxna som vill resa eller bo i härligt avslappnande miljö någonstans där det är varmt. Gärna romantiskt. En dröm är Franska polynesien/Söderhavet. Vill gärna maxa poängen (tror det heter så) så både flygresor eller hotell kan vara aktuellt. Har du tips på guldkorn?

Har AMEX Plat, Hilton GOLD, SPG GOLD, Shangri-La JADE, Melia Gold. Dock inte några medlemskap inom flyg förutom vanligt bas Eurobonus.

Tacksam för alla tips!
om jag minns rätt så kan du växla över Amex rewards till Singapore Airlines program Krisflyer. Då kan du boka deras First class, som annars är väldigt svår att boka.

Last edited:
Tack Jakob och Palmen för fina tips! Båda förslagen låter toppen Ska undersöka detta imorgon hos AMEX.

Har sparat poäng hos AMEX sedan 1998 så det vore kul att göra något extravagant av dem.

Jo, så kan det naturligtvis vara. När det gäller AMEX så var inte poängen det viktiga utan annat som följde med kortnivån. I andra program nyttjar jag poängen allteftersom precis som du indikerar.

Bra tips RonnieK! Helt klart värt att kolla upp! Även om det ibland skiljer mellan svenska MR eller USA MR kan det ju finnas guldkorn. Kollade på membership i KrisFlyer och det finns bra erbjudanden där. Men from 23 mars ändras poängsättningen så det krävs fler poäng Fördelen är dock att man från samma dag slipper lägga till cash för bränsletillägg osv.

Tacksam för alla tips!

Om du tittar på Amex Membership Rewards så ser du vad du kan växla till samt växlingskurs: Länk.

Som du ser är växlingskursen 11 Amex per 1 EB-poäng. Du kommer alltså att få ca 110.000 EB-poäng och vill du boka två vuxna så begränsar det urvalet en del. Mitt råd skulle i så fall vara att skaffa ett Amex Elite och efter att ha spenderat 150.000 kr få en voucher som ger dig halva priset på poängresor. Inköpen ger dessutom > 30.000 poäng så då börjar vi prata om att kunna göra roliga saker för poängen

Toppen