Senaste nytt

Söker tips: flyger med EuroBonus Silver och Miles & More Senator på SAS

CJR

Medlem
Hej,

Ska ut och flyga inrikes med SAS nästa vecka. Är både EB Silver och LH Guld (Senator). Tror ni det finns risk att jag endast igenkänns som Silver i och med att jag har den statusen på SAS? Jag hoppas ju och räknar med att min Guld-status från LH ska synas så jag kommer in i lounger.

MVH
CJR

De lär se den status som du registrerar flygningen på, och inget annat. Tänkte du kreditera till Eurobonus eller Miles & More?

• Gilla
Reactions: CJR
Har SAS Silver ikke lounge adgang til SAS lounges i Juli uanset? så det er vel ikke så vigtigt.

• Gilla
Nu skulle @CJR flyga SAS inrikes, så det handlar nog om SAS-lounger. Men som nämnts inte Guldloungen på T5 med EBS, om han tänkt åbäka sig dit.

• Gilla
Varför inte klassikern att inte registrera FFP i bokningen, (ev skylla på datastrul, SK IT) vifta med "bästa kortet" och sedan efterregistrera till då bästa FFP?

• Gilla
Varför inte klassikern att inte registrera FFP i bokningen, (ev skylla på datastrul, SK IT) vifta med "bästa kortet" och sedan efterregistrera till då bästa FFP?

Två anledningar jag ser:
* Automatspärrar gäller numera på SAS-loungerna, på T5 riskerar du att personalen kommer vilja regga ditt bonuskort ändå innan du blir insläppt. På T4 finns inte ens personal så kan bli knepigt att komma in.
* Strul och väntan med efterregistrering.

OT:
Har petat lite i rubriken gällande förkortningar

Back on topic:
Jag har Miles & More Senator och EuroBonus silver själv (trodde jag hade åkt upp till Guld igen, men det blir i augusti) :) I alla fall, busenkelt i SAS Lounger med att ha EBS i bokningen:
1. Gå fram till automatspärren, dra först ditt Senatorkort
2. Systemet säger: ingen bokning hittat
3. Scanna sedan ditt boardingkort
4. Gå in.

Har jag gjort 10 gånger nu på Arlanda och i Oslo utan problem

Har vid bokningen krediterat Eurobonus. Jag har inte begripit att det är det program man krediterar för den aktuella flygningen som styr vilken status som gäller. Har glatt trott att min Senator-status gäller oavsett. Jag ska absolut testa @Senator ´s metod för att ta mig in ändå : ) Loungen på T4 är ju inte så spännande men ändå.

Toppen