Senaste nytt

Söker: Stockholm-Tokyo i Business class med Star Alliance i September 2018.

dasblom

Medlem
Hej alla,

Planerar en resa till Japan i September. Det blir min första vistelse i Japan, och tänkte se så mycket som möjligt under tre-fyra veckors tid.

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (men kan tänka mig att flyga dagen innan till annan stad för att få bättre pris (t.ex. Bryssel).
  • Var är din destination? Tokyo
  • När vill/behöver du resa ut? 19:e September +/- 3 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? Ingen begränsning.
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor.
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? I Business class (om inte någon rabatterad FC kombination existerar)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) max 30.000 SEK per person
  • Vad är det viktigaste för dig? Att ha tid på mig och inte behöva stressa med byten.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? i Singapore och eller Seoul på vägen dit eller hem.
FYI - Är EBG men har inte särskilt många poäng (drog allt på upgrade CPH-SFO ToR.

Mvh,
Fredric

Har för mig det finns en bra deal till Bangkok där jag hard för mig man kan göra stopp i Hong Kong, kanske även i Singapore (kan vara så att det var en British Airways biljett dock). Du skulle kunna köpa en sådan resa och kombinera med en separat biljett inom Asien.

@Tommy @IPC_Mataveri eller @Senator har säkert koll på den deal jag syftar på.

Exempel från Frankfurt.
3 veckor i Tokyo och 1 vecka i Seoul.

2.PNG

1.PNG

Har för mig det finns en bra deal till Bangkok där jag hard för mig man kan göra stopp i Hong Kong, kanske även i Singapore (kan vara så att det var en British Airways biljett dock). Du skulle kunna köpa en sådan resa och kombinera med en separat biljett inom Asien.

@Tommy @IPC_Mataveri eller @Senator har säkert koll på den deal jag syftar på.

Stort tack Palmen - ska kolla på det!

Förra året släppte Singapore Airlines en del billiga destinationer i Maj

[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien/Nya Zeeland T/R, Singapore Airlines, från 20.800 SEK | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det fanns även Tokyo med bra pris, så håll ögonen öppna på om de kommer med en ny kampanj. Med Singapore Airlines kan du alltid boka in en stopover i Singapore på ut- eller hemresan.

Har ingen brådska, och det här låter onekligen optimalt. Kollar även på en resa till Australien, så blir relevant i dubbelbemärkelse.

Toppen