Senaste nytt

Söker Stockholm-Sydamerika/Karibien bonusresa

Newyorker86

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Sydamerika/Karibien
  3. När vill/behöver du resa ut? Mars-maj (inget speciellt datum, extremt öppen)
  4. När vill/behöver du komma hem? Borta ca 7-9 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? Borta ca 7-9 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First class så långt det går
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 160000 eurobonuspoäng och Amex voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst Lufthansa då jag har en första gångs resenär med mig som jag vill visa fct.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Frankfurt för fct

Har som sagt lite poäng att göra mig av med och voucher hos eurobonus. Vill helst ha med Lufthansa så tänker mig kanske om ni har några förslag på resmål där det är hyfsat stor chans att dom släpper biljetter.

Ha en härlig januaridag.

Har du sökt själv lite på United.com?

Spontana idéer med tanke på Lufthansa First som önskemål:
Mexico City och åk till Yucatanhalvön på separat biljett. Boka Business nu

United flyger till följande destinationer i Karibien:
All-Inclusive Caribbean Vacation Packages - United Vacations

Boka en business med Lufthansa till Boston, Washington, New York eller Chicago och hoppas på First som passar med United platser till Karibien.

Här är Air Canadas destinationer i Karibien:
The Caribbean & Mexico travel deals | Air Canada Vacations

OBS! Det finns inga Lufthansa First till Kanada just nu så resan blir via USA till Kanada innan avresa till Karibien

Du kan också titta på Avianca och Copas destinationer och bygga en rutt den vägen. Då är kanske ARN-FRA/MUC-MEX enklaste vägen.

Tack för tipsen. Kollat runt på United och försökt kolla lite läge på expertflyer också hur det ser ut på Lufthansa nu till olika destinationer. Har ju inga speciella datum som jag behöver passa så tänker att chansen är ganska stor ändå :)

Sydamerika kommer du få stryka från listan direkt om du ska flyga First då det kostar 190k poäng dit.
I övrigt borde det vara relativt stor chans på att det öppnas 2 platser på några av östkust-städerna i USA.
Du får titta lite i expertflyer på datum som ni kan tänkas åka och se när det är lågt antal bokningar i First och försöka att tajma in ett sådant datum. Sen blir problemet med vidare resa i business/first som inte är helt lätt att boka längre fram i tiden, United brukar släppa på ju närmre avgång man kommer men brukar vara relativt sparsamt rent generellt.

Newark - San Juan flygs av en B767-400ER och verkar ha bra med plats. Nu skulle inte jag rekommendera San Juan, men du kan ta dig vidare till andra destinationer.

Jag skulle dock, innan val av Karibisk destination, kolla läget. Många ställen har fortfarande problem efter höstens stormar.

Toppen