Senaste nytt

Söker Stockholm - Sydamerika över jul med Eurobonus

William123

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Buenos Aires (alternativt annan plats i Sydamerika)
  3. När vill/behöver du resa ut? 24:e december +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 7:e januari +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? omkring 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Vilken som
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 120 000 Eurobonus poäng + 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? kortast restid
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? kan tänkas om möjlighet finns

Första Eurobonus-bokningen varför jag skulle vara tacksam för hjälp. Har ringt SAS och kollat på sas.se men har svårt att hitta något.

Du är helt galet sent ute för det populäraste tidpunkten att resa på under året.
Jag bokade min julresa i mitten av Januari och man ska ha riktigt mkt tur att hitta något nu.
Skulle satsa på att spara vouchern och nyttja den nästa år om du ej hittar något med sas sökmotor.

Sök efter Avianca, London-Bogota eller Madrid -Bogota men som sagt det är verkligen sent ute tyvärr, jag bokade typ i februari för resa runt jul...

Tack för svar, förstår nu att jag behöver ha bättre framförhållning. Om jag skulle hitta exempelvis London - Bogota måste jag då själv betala för Stockholm - London eller kan jag lägga till den på samma eurobonus-kostnad?

Tack för svar, förstår nu att jag behöver ha bättre framförhållning. Om jag skulle hitta exempelvis London - Bogota måste jag då själv betala för Stockholm - London eller kan jag lägga till den på samma eurobonus-kostnad?
Finns det tillgängliga awardplatser ARN-LHR så blir poängpriset detsamma.
Mitt tips (om voucher och poäng fortfarande är giltiga) är att du väntar med att åka till nästa jul. Spar ihop 20.000 poäng till så kan ni åka business till Sydamerika och boka så fort ni fått ihop detta. Det är dålig utväxling på att åka award-eco, blir nästan lika dyrt som att köpa eco-biljetter (oftast). :)

Jag skulle börja med att läsa första inlägget i denna tråd för lite tips

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag antar att du har 120k poäng per person och inte 120k totalt. Om du ska åka denna jul så har du i stort sätt ett alternativ och det är att boka vad som hittas oavsett vart i världen det är då det mesta är uppbokat redan.

Sas awardsida är bra att söka med, oftast får man dock söka flight för flight för att hitta något istället för att söka hela resan i en sökning.

Avianca hade en del tillgänglighet från LHR, MAD och MUC till olika destinationer i Columbia runt dina datum. Kolla United.com

PS! Ingenting är omöjligt även i högsäsong. Man behöver dock flexibilitet i tid och destination

Toppen