Senaste nytt

Söker: Stockholm - Paris, Januari 2026

dave.s

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Paris
  3. När vill/behöver du resa ut? 2-3-4 jan till
  4. När vill/behöver du komma hem? 6-7-8 jan
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Helst biz
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Skyteam/SAS
  9. Vad är din budget? (per person) EurobonusPoäng och 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Paris dessa datum
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Hade en annan resa bokad som pga nya Eurobonus inte blir av med "avbokade" flighter osv.
Är så beskriven på Eurobonus som gått från en av de bästa till vad som känns som en ren scam.
Trodde det skulle finnas mängder av feeders dagligen till Paris mtp Skyteam och alltid vara enkelt att åka dit. Finns ingenting vad jag kan se. Eller missar jag något, ska man söka andra legs och ringa in och kombinera för något så banalt som Skyteams huvudsakliga Eurohub?

Tack för input!

1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Paris
  3. När vill/behöver du resa ut? 2-3-4 jan till
  4. När vill/behöver du komma hem? 6-7-8 jan
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Helst biz
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Skyteam/SAS
  9. Vad är din budget? (per person) EurobonusPoäng och 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Paris dessa datum
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Hade en annan resa bokad som pga nya Eurobonus inte blir av med "avbokade" flighter osv.
Är så beskriven på Eurobonus som gått från en av de bästa till vad som känns som en ren scam.
Trodde det skulle finnas mängder av feeders dagligen till Paris mtp Skyteam och alltid vara enkelt att åka dit. Finns ingenting vad jag kan se. Eller missar jag något, ska man söka andra legs och ringa in och kombinera för något så banalt som Skyteams huvudsakliga Eurohub?

Tack för input!
Om du har så specifika, och få datum, varför inte bara söka själv?

Men ja, AF är lite snåla (samt många marreid segments) och Sas har inte så många flyg dit själva.

Om du har så specifika, och få datum, varför inte bara söka själv?

Men ja, AF är lite snåla (samt många marreid segments) och Sas har inte så många flyg dit själva.
Tack för ditt svar och att du tar dig tid att svara.

Absolut, jag söker själv. Inkluderade också en fråga om jag missar något vilket är centralt i att jag skrev här för att förklara. Vet inte hur det fungerar nu och har inte använt Eurobonuspoängen på länge (då resan blev inställd jag nämnde)

Tack för ditt svar och att du tar dig tid att svara.

Absolut, jag söker själv. Inkluderade också en fråga om jag missar något vilket är centralt i att jag skrev här för att förklara.
Ett trick som kan funka är att söka via *A-hubbar som SAS flyger till. När jag fick en ombokning tidigare som jag behövde flyga så fick jag hitta sådan lösning. ARN-FRA med SAS och sen FRA-CDG med AF. Det jobbiga är att dessa dyker inte upp i sökmotorn, så du måste göra det "manuellt".

Men direktflygen är inte bra dom datumen du letar, framförallt returdatumen kan du nog glömma, för det är datum som folk åker hem på, så troligtvis blackout.

Stort tack. Hur söker du dessa, är det awardfares?

Så får man ringa in och göra bokningen antar jag?

Toppen