Senaste nytt

Söker: Stockholm-New York våren 2026 med SAS eurobonus

jklmn

Medlem
Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp att hitta en resa att använda min 2-4-1 voucher som går ut 31 december 2025. "AMEX - Res vart som helst i världen till halva poängpriset på bonusresor med SAS och SkyTeam-flygbolag." I och med att jag bara har 89k poäng och tjejen 9k så lutar det åt economy, alternativt business ena vägen om möjligt.

1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda, men kan även vara CPH.
  2. Var är din destination? New York
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? Intervall på datum som jag kan vara iväg: 28 mars ut - 6 april hem, eller 24 april ut - 1/2 maj hem, eller 7 maj ut - 17e maj hem.
  5. När vill/behöver du komma hem? Se ovan vilka datum jag kan vara bora.
  6. Hur länge vill du vara borta? En vecka i NY är nog lagom.
  7. Hur många personer som skall resa? 2 personer
  8. I vilken kabinklass?
    • Business ena vägen om det går, annars economy t&r
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Allt som fungerar genom att boka med SAS eurobonus poäng och voucher.
  10. Vad är din budget? (per person) 89k poäng har jag och tjejen har 8k. Kan betala skatter & avgifter utan problem.
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kunna hitta något som jag kan använda min voucher och poäng till innan 31 december 2025.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigt men om det behövs kan vi göra det.

Tacksam för all hjälp!

I all välmening, har du sökt alls själv? Hittar mer eller mindre för varje dag i SAS egna sökmotor för partnerresor. För att jag är på bra humör är här ett exempel:

Dit finns:
ARN-JFK/EWR 10 maj
Hem finns:
JFK-ARN 17 maj

Ekonomi ena vägen så kan ni få till C på andra med 98k poäng!

I all välmening, har du sökt alls själv? Hittar mer eller mindre för varje dag i SAS egna sökmotor för partnerresor. För att jag är på bra humör är här ett exempel:

Dit finns:
ARN-JFK/EWR 10 maj
Hem finns:
JFK-ARN 17 maj

Jag har sökt själv, och hittat många flyg dit men inte någon hem. Ska kolla in detta, kan ha missat titta på JFK för varje datum jag kollat på. Tack!

Dit finns:
ARN-JFK/EWR 10 maj
Hem finns:
JFK-ARN 17 maj

ARM-EWR dit finns för 30k poäng enkelväg.

Men jag ser ingen JFK-ARN 17e maj när jag söker på sas.se och awardfares, hur hittade du den?
Eller det finns men för 190k poäng enkelresa i economy vilket är riktigt dåligt, så tror du måste hittat något annat.

Innebär C business class som du skrev btw?

ARM-EWR dit finns för 30k poäng enkelväg.

Men jag ser ingen JFK-ARN 17e maj när jag söker på sas.se och awardfares, hur hittade du den?
Eller det finns men för 190k poäng enkelresa i economy vilket är riktigt dåligt, så tror du måste hittat något annat.

Innebär C business class som du skrev btw?
Ack, det var igår. Fort som attans ändras tillgänglighet. Välkommen till den ibland mentalt utmanande poängresejakten. Och ja, C är business. :)

Sånt som händer, så söker fortsatt tips här. Om ni ser något som skulle kunna passa mig, hojta gärna till. All hjälp uppskattas väldigt mycket :)

Toppen