Senaste nytt

Söker: Stockholm - Miami Maj bonusresa

Alexander.a

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa?Stockholm eller Oslo
  2. Var är din destination? Miami
  3. När vill/behöver du resa ut? 29maj +- 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem?Behöver vara hemma 12juni +-1 dag
  5. Hur många personer som skall resa?2 vuxna + 1 infant
  6. I vilken kabinklass?
    • Business
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen större roll

Ska med familjen till miami, är tyvärr ganska limiterad på datum, har just nu en resa med SAS (SAS plus) bokad för EB poäng, har sökt runt ganska mycket (med begränsad erfarenhet) för att försöka hitta nåt alternativ i högre klass.
Så tänkte höra med er om det finns någon bra rutt att ta? Några idéer?

Kolla på Uniteds sök sida för awards. Hittar du resor där i Business Saver så kan de oftast bokas med Eurobonuspoäng. Swiss brukar finnas, samt ca 90 dagar innan så brukar Lufthansa släppa på lite på 380n från Frankfurt och även 330n från Dusseldorf

Tack för info :)

Hittar dessa alternativ, vill gärna undvika stopp i USA på dit resan och Lufthansas som finns tillgängligt (747) har Tyvärr stop där, hem resan ska nog gå bra :) dock synd på Uniteds resa i ekonomi.

Attachments

• 63C6B57C-9F25-4495-8D53-4818B542E4AA.png
    63C6B57C-9F25-4495-8D53-4818B542E4AA.png
    130,5 KB · Visningar: 240
  • 3CABA5F9-6E8F-478E-9C70-7DA4683A0110.png
    3CABA5F9-6E8F-478E-9C70-7DA4683A0110.png
    126,3 KB · Visningar: 232
Du kan ju boka det så länge, går att ändra fram till 24h innan avresa mot 150kr avgift per person (gratis om du är EBD)

Om du ska till USA spelar det ingen som helst roll om du har ett stopp i USA eller inte imho. Beroende på var man ska kan det tillochmed vara smart att ha ett stopp eftersom tex Miami kan vara ett riktigt skitställe att passera immigration på. Jag har varit med om att stå i kö i uppåt 2h där.

Tack för tips agehall, Hur långt stop behövs ungefär om man ska ha ett i USA? Ex JFk

Kanske dum fråga men när man söker på uniteds award search så får jag väldigt många fler resultat när jag söker enkelresa, kommer inte de vara bokbara med amex voucher då?
(T/r resa)

Tack för tips agehall, Hur långt stop behövs ungefär om man ska ha ett i USA? Ex JFk
Jag skulle sikta på 3h om det är en genomgående biljett. Skulle du missa den flighten så kommer de utan tjafs att sätta dig på nästa flight.

Kanske dum fråga men när man söker på uniteds award search så får jag väldigt många fler resultat när jag söker enkelresa, kommer inte de vara bokbara med amex voucher då?
Grundinställningen är att du alltid ska söka sträcka för sträcka när du letar awards.

Jag föredrar att byta i Europa på utresan om det finns direktflyg från den Europeiska bytesflygplatsen. Du slipper ta till flera timmar i bytestid, slipper plocka ut ditt bagage, tulla, checka in igen, ny säkerhetskontroll. Dessutom mycket trevligare lounger när du byter i Europa vs US.

Mitt förstahandsval hade varit Zurich, därefter München, Düsseldorf, Frankfurt. Undvik London.

Vad jag kan hitta nu så är det bara byte i USA om jag vill ha business iaf, tror jag behåller bokningen hos SAS och fortsätter titta, förhoppningsvis kanske det dyker upp nåt hos Lufthansa eller Swiss, hur stora är chanserna att de släpper något efter de 90 dagarna?

Vad jag kan hitta nu så är det bara byte i USA om jag vill ha business iaf, tror jag behåller bokningen hos SAS och fortsätter titta, förhoppningsvis kanske det dyker upp nåt hos Lufthansa eller Swiss, hur stora är chanserna att de släpper något efter de 90 dagarna?
Eftersom SAS är award biljett skulle jag behålla dom ”in i kaklet”. Du kan boka av upp till 24 timmar innan och få tillbaka alla poäng och pengar.

• Gilla
Reactions: EBE
Toppen