Senaste nytt

Söker: Stockholm-Bankok/Pattaya i Business class/Economy plus

Jag skulle definitivt själv välja LH och deras A380, även på tanke med ditt kortstatus. Vid dödsfall så debiteras inte 250 € vid en eventuell biljettförändring (kollade fare rules med LH).
Tack, för input, uppskattas verkligen! Speciellt att du kolla fare rules, ska kolla närmare på det. Tror dock inte det gäller i detta fall, när personen redan är bortgången.
Lutar dock åt thai för enkelheten och slippa byta. Men nu har jag en ungefär plan när jag väl får veta från advokaten att jag kan åka ner.

Stort tack!

Har andvänt Mr T taxi service i Pattaya många ggr från Airport - Pattaya, Den är bra, De är massa privata taxibilar som kör för han service. Han har ett bra rykte. Mr.T Taxi Service (Official) - Pattaya - Local Business | Facebook Ca 1000baht (ca250SEK) enkel. Sist vi åkte var det en tjej som hämtade oss på flygplatsen och de var en fin rymlig toyota.

Annars är AOT Limosine service på flygplatsen de bästa men också dyraste.

Tack för hjälpen, både här och på sms från vissa.

Hur är Thais stolar?
Är Lufthansa eller ev Finnair att föredra.

Ser också att det enklast är taxi eller liknande från BKK

Lufthansa, Thai, Finnair i den ordningen vad det gäller stolarna i C-klass.

Har andvänt Mr T taxi service i Pattaya många ggr från Airport - Pattaya, Den är bra, De är massa privata taxibilar som kör för han service. Han har ett bra rykte. Mr.T Taxi Service (Official) - Pattaya - Local Business | Facebook Ca 1000baht (ca250SEK) enkel. Sist vi åkte var det en tjej som hämtade oss på flygplatsen och de var en fin rymlig toyota.

Annars är AOT Limosine service på flygplatsen de bästa men också dyraste.

Mr.T är kanon. Åkt med dem massor. Om de inte har tid brukar jag ta TomTaxi, samma upplägg med privata bilar av bra standard ich samma pris.

Tom Pattaya Taxi | Pattaya To Bangkok Taxi. Start 1,000 Baht

Ingen aning.
Dock om det hade varit någon i min närhet som gått bort, som jag bryr mig tillräckligt om för att resa ner till thailand för, så spelar detta mindre roll...
Om man inte har något att tillföra kanske man skall låta bli det *tipsar*

Dessutom är det ju en relevant fråga för att komma fram och orka ta itu med det man normalt sett måste ta itu med efter dödsfall.

Kanske off topic (ber isf om ursäkt) men samtidigt bad trådskaparen om en rangordning så jag passar på att fråga er som rankar Lufthansas stolar i C bättre än Thais motsvarighet hur det kommer sig? Har aldrig åkt Finnairs business men Lufthansas 2-2-2 med extremt trångt utrymme för fötterna vid vissa stolar rankar för min egen del lägre än Thais stolar.

@Palle Kuling

Jag rankar LH högre i det här fallet p.g.a. flygplansmodellen, vilket har ypperst lite att göra med sittplatsen. :D AY uteslöt jag p.g.a. allianspreferensen. Jag personligen skulle troligen flyga AMS-LHR-BKK med BA, i fall jag hittade tillgänglighet i bokningsklassen I. Men nu så var det ju nu inte frågan om mig, så mitt val av LH var från de utgångspunkterna som Andreas angav.

Verkar ev finnas Austrian också, iaf på lufthansas sida. Knepigare att hitta samma på Austrians sida...
Jag tackar igen för all hjälp och tips.

Blir Thai Air. Enklast med direkt. Blir så mycket annat runt om.

Vet någon hur det är med *A statusen.
Ska inte det ge 1 till väska eller är det bara mer vikt?
Kan bara se 1 väska och samma vikt som vid köp av biljetten.

Toppen