Senaste nytt

Söker Stockholm-Bangkok för poäng december

Har precis fått 1st Amex 2-4-1 voucher och tänkte boka en resa till Thailand i december med min fru. Är jag för sent ute för att flyga Business eller First?

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? Tidigast den 17 december
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast den 16 januari
  5. Hur länge vill du vara borta? 30-31 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Tillräckligt med eurobonuspoäng, 1st Amex 2-4-1 voucher + flygskatter.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att resan går i Business eller First
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tips mottages gärna!

Thai har ju tyvärr slutat släppa awards till Eurobonus långt fram i tiden men kring jul hade de nog ändå varit slut vid det här laget. Jag bokade min jul-nyårsresa med SQ och Thai redan i mitten av Januari.

Kolla med SAS sökverktyg för star alliance. Kanske finns något med Turkish eller Swiss

Star Alliance Award | SAS

Har precis fått 1st Amex 2-4-1 voucher och tänkte boka en resa till Thailand i december med min fru. Är jag för sent ute för att flyga Business eller First?

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? Tidigast den 17 december
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast den 16 januari
  5. Hur länge vill du vara borta? 30-31 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Tillräckligt med eurobonuspoäng, 1st Amex 2-4-1 voucher + flygskatter.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att resan går i Business eller First
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tips mottages gärna!
Jag snackade med Tallin om liknande resa för någon vecka sedan och de hittade då ett alternativ som var med LH ner till MUC och sen vidare med EW till BKK. På hemresan var det CA med lång layover i PEK och sen med ett ytterligare stopp (kommer inte ihåg var exakt). Bokade inte det då det inte kändes så kul men det går kanske att hitta något om du ringer till Tallin och ber dem kolla.

Tror dock som @Canadien skriver att det är svårt att hitta något kring jul. Är du dock flexibel med dagarna, vilka flygbolag och även lång restid så kan du kanske hitta något.

Finns inte så mycket men kollade runt lite i Awardfares, som MTheC nämnde så finns det en väg via PEK

Route Flight Date Depart Arrive
ARN-FRA SK637 2019-12-17 14:40 16:50
FRA-PEK CA932 2019-12-17 19:15 11:45 (+1)
PEK-BKK TG615 2019-12-18 17:05 21:20
BKK-PEK TG684 2020-01-11 19:25 04:45 (+1)
PEK-FRA CA931 2020-01-12 13:55 17:15
FRA-ARN SK674 2020-01-12 19:50 22:00

Allt är Business (Plus på SAS men finns LH också såg det ut som). PEK-FRA fanns i First men vet inte hur bra den är på CA. Fanns en hel del flighter så du kan säkert hitta bättre tider men det går att komma iväg iaf :)

Med tanke på att ni skall resa under den värsta högsäsongen så vill jag bara tipsa om att det kan vara lättare att hitta biljetter till något land nära Thailand. Sen väljer man om man ändå är där att stanna någon dag eller fortsätta relativt direkt på en separat biljett.

Tokyo är väl det längsta jag själv har hamnat ifrån Thailand på detta sätt.
Hong Kong är bra med massvis av billiga biljetter till Thailand.

Att flyga ekonomi i Asien är utav någon konstig anledning bättre än SAS Plus intra Europa.

Toppen