Senaste nytt

Söker: Revenue Business till Sydney/Brisbane

Det är ju ett fantastiskt bra pris för ett TP-run som jag är intresserad av. @mbglo hur gjorde du får att få fram sökningen på QR:s hemsida? Jag lyckas inte riktigt.
Handlade nog "bara" om tur. På vissa datum på multi-city search (x-HKG-SYD-x) dyker CX-flyget upp som valbart (dock längst ner i listan).

FYI, om du ska göra TP-run kan du också flyga hem via AKL istället för SYD.

@doc, verkar som att det är relativt enkelt att hitta om man söker exempelvis:
x-AKL // AKL-DOH // DOH-x eller x-SYD //SYD-DOH // DOH-X

"Nackdelen" är att man får stoppet i AKL/SYD då (vilket drar upp priset något).

Vill man boka via OTA är detta ett rätt bra pris:
1733160232371.png

Last edited:
@doc, verkar som att det är relativt enkelt att hitta om man söker exempelvis:
x-AKL // AKL-DOH // DOH-x eller x-SYD //SYD-DOH // DOH-X

"Nackdelen" är att man får stoppet i AKL/SYD då (vilket drar upp priset något).

Vill man boka via OTA är detta ett rätt bra pris:
Visa bifogad bild 160003
Verkligen spännande sökning.
Försökte få fram den själv men misslyckades.
Har du möjlighet att lägga in länken med sökningen från Momondo?
Mvh

Om man ska till BNE/SYD är det PJDEP1ZX och PJNOP1ZX (beroende på startpunkt), vad jag kan se. Max 15 dagars stopover. Någon som lyckats få till två stopovers i Australien? Eller missuppfattar jag reglerna?

Kan meddela att jag inte lyckats boka någon kombination av Qatar och Cathay via HKG.. blir error när man trycker på slutknappen.

Vi Qatars hemsida antar jag att du menar? Har du provat via online resebyrå? Jag har märkt system i när flighten från CX dyker upp och inte samt gjort sökningar i ITA Matrix för att se. Man kan få till fler kombinationer i ITA Matrix än på Qatars hemsida. Så det borde gå att boka. Har ibland funderat på om man ska ringa in och boka. Har dock fortfarande en livskris efter BA:s nyårsklapp att de gör om hela systemet för status. Det innebär att jag är osäker på om jag kommer boka denna rate. Skulle gärna göra resan ändå dock, men lite kluvet.

Vi Qatars hemsida antar jag att du menar? Har du provat via online resebyrå? Jag har märkt system i när flighten från CX dyker upp och inte samt gjort sökningar i ITA Matrix för att se. Man kan få till fler kombinationer i ITA Matrix än på Qatars hemsida. Så det borde gå att boka. Har ibland funderat på om man ska ringa in och boka. Har dock fortfarande en livskris efter BA:s nyårsklapp att de gör om hela systemet för status. Det innebär att jag är osäker på om jag kommer boka denna rate. Skulle gärna göra resan ändå dock, men lite kluvet.
Testat båda.. samt systemet vi använder inom företaget för att boka resor och det faller på betalning - liknande " one or more flights are sold out "..

CX har 3 flighter på kvällen till Sydney och jag har testat att boka kombinationen med alla.. samt med både ARN och CPH som utresa

Det slutade med att handläggaren på företagets byrå bokade åt mig cph-doh-hkg-syd-doh-cph i P,P,C,C,C - ~50k SEK.

Toppen