Senaste nytt

Söker resa till Brisbane

Ett annat alternativ som borde gå att boka via Cathay (om det är ok köra med one world)
1786138425756.png

Frågan är ju när du behöver vara på plats i Brisbane, om du måste komma ner söndag eller kan komma ner måndag.
Jag hade absolut inte stirrat mig blind på att det måste vara med skyteam eller sas partner, priset på en sådan resa väger mycket tyngre än rätt allians enligt mig.

Det kan vara läge att kontakta en bra resebyrå och se vad de kan få fram, ibland har de tillgång till priser som vi själva inte har tillgång till. Men som du själv säkert sett är det mycket av der "vettiga" priserna som går via Mellanöstern.

Har du kollat efter biljetter till Sydney och så separat inrikesflyg till Brisbane? När du har åsikter både om att undvika flera ”bra placerade” long haul-bolag och välja allians utan bolag i destinationslandet, kan det behövas annan flexibilitet.

En snabbsökning med Qatar CPH-SYD finns när som under 70k SEK - du hittar med säkerhet resor under 50k om du letar lite

jag föreslår att du tar SYD som destination då Brisbane är en flaskhals med få internationella bolag som flyger direkt dit..

Kolla via HKG, LAX, BKK - eller varför inte med något av de kinesiska bolagen via Shanghai

Med vänlig hälsning,

En snabbsökning med Qatar CPH-SYD finns när som under 70k SEK - du hittar med säkerhet resor under 50k om du letar lite

jag föreslår att du tar SYD som destination då Brisbane är en flaskhals med få internationella bolag som flyger direkt dit..

Kolla via HKG, LAX, BKK - eller varför inte med något av de kinesiska bolagen via Shanghai

Med vänlig hälsning,
Faller ju på att man vill undvika mellanlandning i Mellanöstern om man ska flyga Qatar, vilket ändå känns som ett rimligt önskemål.

Flyga till Sydney eller Melbourne via Asien skulle ju dock vara ett bra alternativ och köpa separat biljett till Brisbane.

Det går typ 30 flyg per dag från Sydney/Melbourne till Brisbane.

Som andra nämnde här så är det bättre att sikta på att få till en resa till Sydney eller Melbourne, positioneringsflygen upp till och ner från Brisbane fixar du enkelt.

Det går typ 30 flyg per dag från Sydney/Melbourne till Brisbane.

Som andra nämnde här så är det bättre att sikta på att få till en resa till Sydney eller Melbourne, positioneringsflygen upp till och ner från Brisbane fixar du enkelt.
Samma med Adelaide. Inte lika populär destination som SYD. Inrikesflyg i OZ är som pendeltåg i Stockholm. Låter som att du kanske behöver vara på plats på måndagen så kolla då hellre avresa to/fre. Även om jobbresa är jag ganska säker på att övervägandet mellan 170k för flyg mot att tidigarelägga utresa tex torsdag för ca 50k kan övertala den mest kritiska person.

Man märker att det är semestertider fortfarande, framför allt dom amatörmässiga rekommendationerna talar starkt för det.
En lite mer professionell och lite mer åt det hållet som efterfrågas kommer här!!

Alltså en multi city med Vietam Airlines medlem av Sky Team.
Man hade kunnat ta T o R till Sydney men då slipper man 16 timmar i Vietnam. nu är det ca 4 timmar på varje flygplats på ner vägen.
Hemresan har mer tightare byten ca 2 timmar på varje flygplats.

Närmare än såhär är det nästan omöjligt att komma den faktiska slutdestinationen till ett vettigt pris samt allianstillhörighet!!

Skärmbild (27).png

Toppen