Senaste nytt

Söker resa Stockholm - San Francisco i april 2020

zzGabriel

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? SFO
  3. När vill/behöver du resa ut? April (flexibel)
  4. När vill/behöver du komma hem? Maj
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 3 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 1 barn (10 mån)
  7. I vilken kabinklass? First eller Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Eurobonus poäng, har 125000 + en 2-4-1 biljett.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
    • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

125k totalt.
Första gången jag reser på poäng och 2-4-1 så vill gärna ta hjälp. Har letat själv på SAS och LH men kunde om jag ska vara ärlig leta mer.

125k totalt.
Första gången jag reser på poäng och 2-4-1 så vill gärna ta hjälp. Har letat själv på SAS och LH men kunde om jag ska vara ärlig leta mer.

Eftersom du endast har 125.000 eurobonuspoäng så kan du endast flyga med SAS och inget annat Star Alliancebolag eftersom du då måste betala för infant. Sätt bevakning på awardhacks efter biljetter under de datum du är intresserad utav eller/och sök på sas.se

125k totalt.

Eftersom du endast har 125.000 eurobonuspoäng så kan du endast flyga med SAS och inget annat Star Alliancebolag eftersom du då måste betala för infant. Sätt bevakning på awardhacks efter biljetter under de datum du är intresserad utav eller/och sök på sas.se

Som Zniper säger så räcker poängen endast till en ren SAS award. (100 000 poäng för 2Pers+infant i business med 2-4-1.)

En star alliance award till SFO kostar så vitt jag vet 165 000 poäng för 2pers+infant så du behöver alltså inte betala för infant här heller.

Nu räcker inte 125 000 poäng oavsett men kan du lösa 40k poäng till så kan har ni poäng till en stat alliance award för alla 3.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Som Zniper säger så räcker poängen endast till en ren SAS award. (100 000 poäng för 2Pers+infant i business med 2-4-1.)

En star alliance award till SFO kostar så vitt jag vet 165 000 poäng för 2pers+infant så du behöver alltså inte betala för infant här heller.

Nu räcker inte 125 000 poäng oavsett men kan du lösa 40k poäng till så kan har ni poäng till en stat alliance award för alla 3.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Du har helt rätt. Man behöver inte betala för infant på Star Alliance. Däremot för barn får man inte halva priset hos Star som man får hos SAS.

Uppdatering: Hittade två biljetter i business med SAS (ARN-CPH-SFO) som jag bokade. För hemresan tog jag två GO/Ekonomi-biljetter som "placeholder".

Nu till frågan, är det smart att uppgradera upp till Go Plus ifall det dyker upp och parkera där för att fortsätta leta business, eller onödigt (kostar det ens något att boka om)?

Nu till frågan, är det smart att uppgradera upp till Go Plus ifall det dyker upp och parkera där för att fortsätta leta business, eller onödigt (kostar det ens något att boka om)?
Du menar boka om hemresan från SAS Go till SAS Plus, eller? I så fall ska du självklart göra det, det finns ingen garanti att det någonsin släpps biljetter i businessclass och då är det väl bättre att åka SAS Plus än SAS Go, i synnerhet eftersom det är ett nattflyg.

Du menar boka om hemresan från SAS Go till SAS Plus, eller? I så fall ska du självklart göra det, det finns ingen garanti att det någonsin släpps biljetter i businessclass och då är det väl bättre att åka SAS Plus än SAS Go, i synnerhet eftersom det är ett nattflyg.

Ja exakt, hemresan. Tack. Förstår att det är helt basic frågor, men vår första resa med poäng och 2-4-1.

Toppen