Senaste nytt

Söker poängresa Luleå-San Francisco

Pelle44

Medlem
Planerar resa med familjen till san fransisco sommaren 2019. Hade varit roligt att kunna åka bekvämt på denna familjeresa. Har sökt på United efter biljetter. Verkar finnas en del, men jag är lite kort på poäng för business. Söker lite kreativa förslag hur man ev kan mixa klasser eller poäng och betald biljett. Alt köpa poäng för att få en så bra resa som möjligt.
  1. Varifrån vill du börja din resa? LLA
  2. Var är din destination? San fransisco
  3. När vill/behöver du resa ut? 1-10 juli 2019
  4. När vill/behöver du komma hem?vara hemma senast 12 augusti
  5. Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn (7 och 10 år)
  7. I vilken kabinklass? Helst business eller prem economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  9. Vad är din budget? 185 000 eurobonuspoäng totalt. 2 st vouchers. 5000 kr/person för att ev kunna mixa poäng och vanlig biljett
  10. Vad är det viktigaste för dig? Åka business är prio.
  11. Vill du stanna annanstans utöverdestinationen? Inget måste. Ev New york alt Miami som stopp.

Idag känner jag mej som en gnällig språkpolis. Det beror på att flera rubriker på nya trådar är helt under isen. Det är tydligt påtalat från moderatorerna att rubriken skall vara klar och tydlig och inte innehålla förkortningar. Jag håller med om detta, på så sätt blir det lättläst för alla och det blir lättare att söka på tråden.

I detta fall tycker jag dessutom att det är inkonsekvent, en flygplats är skriven med förkortning och den andra är utskriven med sitt hela namn. Dessutom tror jag att det är fler läsare som vet att SFO=San Francisco (om det nu varit förkortat) än att LLA=Luleå.

Det blir så mycket enklare om man tänker till och gör rätt från början.

Last edited:
Det här var ingen lätt nöt att knäcka. Det finns inte på världskartan att SAS släpper 4 st businessclassbiljetter från San Francisco under era datum, annars hade ju idealsituationen, utifrån hur många poäng du har, varit att ni flyger dit i SAS Plus och hem i SAS business, men som sagt glöm det. Det näst bästa är att ni flyger till en annan amerikansk stad (Boston, New York, Miami, Chicago eller Los Angeles) och sedan köper separata biljetter till San Francisco. Du kan se vad SAS har släppt i businessclass här SAS business award availability - Travelhacks men tyvärr är det en dyster läsning under era datum. Du har för lite poäng för att kunna åka med andra flygbolag än SAS i businessclass, så tyvärr tror jag att det är en omöjlighet för er att ta er till San Francisco med något longhaul-segment i businessclass. Om dina vouchrar inte går ut 2018 tycker jag du ska spara ihop fler poäng så ni kan flyga med andra bolag än SAS. Om dina vouchrar går ut 2018 så får du vara betydligt mer flexibel både vad gäller resmål och resperiod och välja utifrån vad SAS har att erbjuda enligt länken ovan.

Tack för feedback! Ser lite tufft ut. Får kanske rikta in mig på ekonomi-biljetter alternativt köpa ”vanliga” biljetter och spara poängen. Har dock en voucher som går ut 31 dec som jag var sugen på nyttja..

Du kan boka nu med en voucher som går ut 31 december i år och resa nästa år. Dock kan du inte göra några som helst ändringar på resan när vouchern väl har gått ut, du kan dock välja att avboka och få tillbaka de poäng du har betalat för resan. Vouchern går förlorad men det hade den ju gjort även om du inte gjort någonting. Jag tycker nog att du ska boka upp en resa, just in case!

Toppen